• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061911339
  • منبع : نمایندگی مرکزی

معاون اجتماعی دادگستری کل استان:

تحولات ترافیکی خوبی را در استان مرکزی شاهد هستیم

تحولات ترافیکی خوبی را در استان مرکزی شاهد هستیم

ایسنا/مرکزی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: خوشبختانه تحولات ترافیکی خوبی را در سطح استان شاهد هستیم که البته در کنار تصمیمات کلان ترافیکی نباید از فرهنگ‌سازی در این حوزه غافل شویم.

محسن خیرمند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه مدیریت شهری که در سال جاری شاهد به ثمر نشستن آن بودیم، تقاطع غیر همسطح امام خمینی(ره) اراک، از اصولی ترین مبادی ترافیکی استان است چراکه با توزیع بار ترافیکی و ایجاد گستره مسیر حرکتی، ضمن اینکه حوادث ترافیکی را به حداقل رساند، سهولت در عبور و مرور را به شهروندان و مسافران هدیه داد، لکن اکنون برخی نواقص از جمله دسترسی غیرایمن برخی ادارات در حاشیه میدان وجود دارد که اصلاح فوری آن امری ضروری است.

وی افزود: خوشبختانه به همت شهرداری اراک پروژه ساخت میدان امام خمینی(ره) با رعایت استانداردهای فنی ترافیکی در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور انجام پذیرفت که تاثیر آن در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی این محدوده بسیار محسوس است.

خیرمند افزود: از گذشته های دور جانمایی برخی ادارات در حاشیه این میدان، اشتباه و غیر اصولی بوده است که می طلبد اصلاح و تغییر مسیر ورودی و خروجی آنها به قید فوریت صورت پذیرد. قرار نیست به دلیل وجود یک اداره در مجاورت میدان، از ضوابط معماری و شهرسازی چشم‌پوشی شود و برای مردم ایجاد خطر کنیم.

این مقام قضایی گفت: خوشبختانه تحولات ترافیکی خوبی را در سطح استان شاهد هستیم که البته در کنار تصمیمات کلان ترافیکی نباید از فرهنگ‌سازی در این حوزه غافل شویم.

وی ادامه داد: عبور عابرین پیاده از عرض میادین، خطرآفرین بوده و البته منافی حق رانندگان است که نمونه بسیار بارز آن را در میدان شهدای شهر اراک شاهد هستیم و ایجاد محدودیت دسترسی به داخل میدان برای شهروندان اقدامی است که انتظار می رود شهرداری آن را دنبال کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: گاهی اوقات برخی تصمیمات ترافیکی در سطح کلان اتخاذ می شود که مردم در بدو امر نسبت به آن اظهار نارضایتی می کنند اما با گذر زمان در می یابیم که آن تصمیم اثرات مثبتی را در برداشته است که نمونه آن را در وضعیت امروز تقاطع چراغ دار ولی عصر(عج) اراک شاهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

ضمن تشکر از پیگیری های شما و اینکه خوبی ها و عیوب را به مدیران شهری اعلام می کنید ممنونیم . جناب آقای خرمتد درست است ترافیک شهری مقداری تغییر کرده است .ولی یک سری هم به پزشک قانونی بزنید ببینید چقدر تصادفات در شهر اتفاق می افتد تصمیم گیری های بدون

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۲۰:۰۶

لطفا خیابان مالک اشتر یا همان فوتبال را بطرف سردشت باز کنید خیلی به طرافیک کمک میکند