• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061911255
  • خبرنگار : 50038

اطفای به موقع چند حریق در مراتع ملایر

اطفای به موقع چند حریق در مراتع ملایر

ایسنا/همدان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: با توجه به گزارشات رسیده مبنی بر وقوع حریق در مراتع روستای ملیان، تمامی پرسنل اداره منابع طبیعی ملایر در اسرع وقت در محل مورد نظر حضور پیدا کردند.

جواد زنگنه در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه با توجه به وسعت و شدت زیاد حریق با کمک تعدادی از اهالی بعد از ساعت‌ها تلاش فراوان و با از خودگذشتگی و فداکاری بسیار، حریق حادث شده اطفا شد، اظهارکرد: با توجه به وجود عامل انسانی در وقوع این حریق، فرد مورد نظر شناسایی شد و نامبرده تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

اطفای به موقع چند حریق در مراتع ملایر

وی همچنین از اطفای حریق حادث شده در مراتع قلعه نوگرجایی توسط پرسنل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی ملایر خبر داد و گفت: بر مبنای گزارشات واصله مبنی بر وقوع حریق در مراتع قلعه نوگرجایی، پرسنل اداره منابع طبیعی ملایر که بعد از اطفای حریق جاده همدان در محل مورد نظر حضور پیدا کردند.

زنگنه اظهارکرد: وسعت و شدت حریق زیاد بود، بنابراین یک اکیپ دیگر از اداره به محل اعزام شد و بعد از ساعت‌ها تلاش و با از خود گذشتگی و فداکاری جنگلبانان، حریق اطفا شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه منابع طبیعی حوزه‌های تخصصی گوناگونی دارد، اظهارکرد: حدود ۸۰ درصد اراضی کشور جز منابع طبیعی محسوب می‌شوند و ما متاسفانه در حوزه جنگلداری تا حدودی دچار غفلت شده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت حفظ مراتع، افزود: مراتع باعث تولید اکسیژن شده از خشک شدن زمین جلوگیری می‌کنند، اما ما انسان‌ها متاسفانه با ایجاد کارخانجات فراوان استفاده از خودروهای بی‌شمار میزان دی اکسید کربن را هر روز افزایش می‌دهیم که همین امر مخاطرات زیادی برای بشر دارد.

زنگنه با تاکید بر اینکه ما با از بین بردن پوشش گیاهی مفید ضربات جبران ناپذیریم به منابع طبیعی می‌زنیم و از سوی دیگر گونه‌های نامرغوب را افزایش می‌دهیم، اظهار کرد: انتظار داریم که شهروندان ملایری در "سامانه همیار طبیعت" عضو شوند و ما را در حفظ مراتع و منابع طبیعی مساعدت کنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه شهرستان ملایر در حوزه جلوگیری از ایجاد حریق جزو شهرستان‌های موفق در سطح کشور هستیم، افزود: ما سه سال متوالی گذشته را بدون حریق در مراتع ملایر را سپری کردیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به گسترش و پراکندگی اراضی منابع طبیعی، افزود: میانگین زمان رسیدن همکاران ما به محل حادثه و ایجاد حریق حدود ۲۰ دقیقه است، با این حال انتظار داریم روستاییان و شهروندان از هرگونه آتش افروزی شدیداً خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha