• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061810321
  • خبرنگار : 50184

جنگِ قدرت در قایقرانی کرمانشاه

جنگِ قدرت در قایقرانی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه حدود دو سال از برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات قایقرانی کرمانشاه می‌گذرد. انتخاباتی که شروعی برای یک جدال دامنه‌دار و جنگ قدرت در راس این هیاتِ پرافتخار و پرمدال روزهای دیرین استان بود.

به گزارش ایسنا، در سالهای نه چندان دور  قایقرانی کرمانشاه پُر بود از نام قهرمانان بزرگی همچون نازنین رحمانی، سونیا گماری، علی اجاقی، نادیا تالانک و هانیه بیداد که هر کدام بر فراز قایقرانی ایران خوش می‌درخشیدند، اما حالا چند سالی است که دیگر چندان نامی از قهرمانان این رشته در استان شنیده نمی‌شود و قایقرانی کرمانشاه در جنگ قدرت به راه افتاده برای تصاحب هیات به گِل نشسته است. 

آغاز ماجرای جنگ قدرت در قایقرانی کرمانشاه به اوایل مرداد ۱۴۰۱ برمی‌گردد، روزی که انتخابات ریاست هیات قایقرانی کرمانشاه با حضور دو کاندیدا یعنی محمدصدیق حشمتیان و پیمان ضیایی - رئیس پیشین هیات - برگزار شد و پس از اینکه آراء اعضای مجمع را جمع آوری کردند، مشخص شد محمدصدیق حشمتیان یازده رای و پیمان ضیایی ۱۰ رای کسب کرده‌اند. با توجه به اینکه آراء هر دو کاندیدا نزدیک به هم بود، طبق اعلام مسئولین حاضر در مجمع، انتخابات به دور بعدی کشیده شد و در مرحله دوم بازهم این نتیجه تکرار شد. 

سرانجام براساس اعلام فدراسیون و با اخذ استعلام از امور مجامع وزارت ورزش، محمدصدیق حشمتیان به دلیل کسب حداکثر آراء برای مدت چهار سال رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه شد، اما این پایان ماجرا نبود، چرا که پس از برگزاری مجمع پیمان ضیایی که نسبت به نتیجه انتخابات معترض بود، شکایتی را به وزارت ورزش برد. شکایتی که باعث شد هیات قایقرانی کرمانشاه حدود پنج ماه را در بلاتکلیفی بماند و حکم ریاست محمدصدیق حشمتیان به استان ابلاغ نشود. 

 در نهایت اوایل دی ماه بود که وزارت ورزش پس از انجام بررسی‌ها، با رد شکایت پیمان ضیایی، صحت انتخابات هیات قایقرانی کرمانشاه را تائید کرد و حکم ریاست محمدصدیق حشمتیان از طرف رئیس فدراسیون قایقرانی به استان ابلاغ شد. 

هرچند  وزارت ورزش صحت انتخابات قایقرانی کرمانشاه را تائید کرده بود و عملا محمد صدیق حشمتیان به عنوان رئیس هیات استان حکم گرفته بود، اما پیمان ضیایی که پیش از این ریاست هیات قایقرانی کرمانشاه را برعهده داشت، از تحویل کلید دفتر هیات به رئیس جدید هیات امتناع می‌کرد و همچنان مُهر، چک‌های هیات و تمام مستندات آن را در اختیار خود نگه داشته بود. 

روزهای عجیب قایقرانی کرمانشاه همچنان ادامه داشت و کش و قوس بین رئیس جدید و رئیس قدیم هیات تا حدود پنج ماه بعد ادامه پیدا کرد و علیرغم اینکه مسئولین ورزش بارها با پیمان ضیایی تماس گرفته بودند تا کلیدهای هیات را به رئیس جدید تحویل دهد، اما او جواب تماس‌ها را نمی‌داد، تا اینکه در نهایت کار را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کردند و با حکم دستگاه قضایی قفل‌های درب هیات شکسته و هیات به رئیس جدید تحویل شد. 

با وجود اینکه حالا دیگر هیات به رئیس جدید آن واگذار شده بود، اما پیمان ضیایی دست بردار نبود و دوباره شکایتی را مطرح کرد و این‌بار توانست پس از حدود یکسال و در اوایل سالجاری حکم ابطال انتخابات قایقرانی کرمانشاه را بگیرد و اینگونه محمد صدیق حشمتیان از ریاست هیات قایقرانی کرمانشاه برکنار شد. 

با برکناری رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه، این هیات برای مدت سه ماه به محمدرضا قبادی به عنوان سرپرست واگذار شد تا مقدمات برگزاری انتخابات هیات را با فراخوان از کاندیداها فراهم کند. 

هرچند محمدرضا قبادی طی مدت سرپرستی خود تلاش زیادی کرد تا قایقرانی کرمانشاه به آرامش برسد و از طرفی مقدمات برگزاری انتخابات هیات را فراهم کند، اما به نظر می‌رسد برگزاری مجمع انتخابات هیات با چالش دیگری مواجه شده، چرا که این بار محمدصدیق حشمتیان شکایتی را در این رابطه مطرح کرده است. 

آنگونه که فریبرز ظریفی سرپرست جدید هیات قایقرانی کرمانشاه می‌گوید: علیرغم اینکه تمام اقدامات لازم برای برگزاری مجمع انتخابات هیات انجام شده و حتی قرار بود فراخوان کاندیداهای احراز پست ریاست این هیات داده شود، اما فعلا این مسئله متوقف مانده است. 

وی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: باتوجه به شکایاتی که کاندیداهای دوره قبل هیات داشته‌اند، باید منتظر نظر دیوان عدالت اداری، وزارت ورزش و فدراسیون قایقرانی در خصوص این انتخابات باشیم. 

در پایان باید گفت قایقرانی کرمانشاه طی دو سال گذشته در کشمکش‌های فراوانی که بر سر قدرت و تصاحب صندلی ریاست هیات آن بوده دچار عقب افتادگی‌های بسیاری شده و اگر متولیان فکری به حال این موضوع نکنند، ادامه این شرایط آن را به ورطه نابودی خواهد کشاند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha