• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060603222
  • خبرنگار : 30147

 رئیس دانشکده علوم پزشکی:

کاشمر نیازمند ساخت بیمارستان جدید است

کاشمر نیازمند ساخت بیمارستان جدید است

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس دانشکده علوم پزشکی کاشمر با اشاره به اینکه تهیه طرح مطالعاتی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی کاشمر در محل بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به فرسوده بودن بیمارستان شهید مدرس نیازمند ساخت بیمارستان جدید هستیم.

محمدجواد یزدانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی چند ماه اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه سلامت انجام شده است، گفت: طی ۴ ماه گذشته سعی شد مقداری از نارضایتی عمومی و مسائلی که از گذشته وجود داشت را کم کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت پرهزینه با مراجعه بسیار و سطح توقعات متفاوت است، اظهار کرد: کار در حوزه سلامت بسیار سخت و بدون تعطیلی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی کاشمر با اشاره به اینکه تلاش خود را در راستای اصلاح فرایندهای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته‌ایم، بیان کرد: طی ۴ ماه گذشته فقط به بیمارستان حضرت ابوالفضل ۴۴ هزار مراجعه داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه با بیمارانی که بستری شده‌اند بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر فقط به بیمارستان حضرت ابوالفضل مراجعه داشته‌اند در صورتی که جمعیت شهرستان کاشمر ۱۶۰ هزار نفر است، تصریح کرد: هیچ جا نیست که به این میزان مراجعه کننده داشته باشند آن هم مراجعه کنندگانی که درد و ناراحتی دارند.

یزدانی با بیان اینکه طی ۴ ماه اخیر برای وضعیت سرمایشی بیمارستان که از گلایه‌های مراجعه کنندگان بود و همچنین ساماندهی جراحان، اتاق عمل و نظم برنامه پزشکان اقداماتی صورت گرفت، افزود: طی این مدت همچنین با برخی متخلفین حوزه سلامت نیز برخوردهایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قدم‌های اولیه برای اصلاح سیستم در حال انجام است، خاطرنشان کرد: گرچه کار در حوزه سلامت بسیار وسیع است اما تلاش بر جلب رضایتمندی شهروندان داریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی کاشمر با اشاره به اینکه در این مسیر نیازمند همراهی تمامی نهادهای متولی هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت فقط ۲۵ درصد اختیارات مدیریت نظام سلامت را در اختیار داریم و ۷۵ درصد اختیارات و تصمیمات مرتبط با سلامت مردم در دستگاه‌های دیگر است.

وی گفت: اگر جاده، خودرو، محصولات غذایی و آب استاندارد و سالم داشته باشیم قطعاً شلوغی بیمارستان‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند و با این حجم مراجعه کننده مواجه نخواهیم بود.

یزدانی با بیان اینکه هرچه تلاش کنیم اما از سوی دیگر تولید مریض شود عملاً تلاش‌های ما فایده‌ای نخواهد داشت، افزود: باید وضعیت سایر بخش‌ها بهبود یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه گرچه طی ۳ سال گذشته حتی یک آمبولانس هم وارد شهرستان نشده اما به زودی یک آمبولانس دیگر به ناوگان کاشمر افزوده خواهد شد، گفت: همچنین در راستای خدمات‌رسانی سریع به مردم و با پیگیری‌های صورت گرفته، یک دستگاه موتورلانس به مجموعه خدمات و ناوگان اورژانس کاشمر اختصاص یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه اکنون تهیه طرح مطالعاتی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی کاشمر در محل بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر در حال انجام است، بیان کرد: بیمارستان شهید مدرس فرسوده است و نیازمند ساخت بیمارستان جدید هستیم.

وی با بیان اینکه برای به نتیجه رساندن این پروژه نیازمند تخصیص اعتبارات به موقع هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور دکتر پزشکیان توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت و درمان شود و شاهد تحولات خوبی باشیم، قطعاً حوزه بهداشت نیازمند افراد عملیاتی است نه سیاسی.

وی در ادامه ارتقاء سطح سواد سلامت شهروندان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: هرچقدر این موضوع افزایش پیدا کند، در واقع بیماری‌های آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha