• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403060100007
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

در بازدید مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح شد

سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌ای چشمگیر و قابل تحسین است

سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌ای چشمگیر و قابل تحسین است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌ای در آذربایجان شرقی چشمگیر و قابل تحسین است.

هادی امیری، در سفر به آذربایجان شرقی با همراهی اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، از زمین اهدایی شهرداری تیمورلو برای احداث کتابخانه جدید و وضعیت عمرانی کتابخانه کنونی این شهر و همچنین پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم کتابخانه مرکزی تبریز و بهسازی کلی کتابخانه تربیت تبریز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های مدیریت فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در سراسر کشور بوده است گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز کتابخانه‌های مهمی همچون کتابخانه تربیت تبریز به عنوان نخستین کتابخانه دولتی ایران، کتابخانه الدار اصلان مارالان تبریز و کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از سال‌ها وقفه در دو سال گذشته با اتمام عملیات عمرانی ساخت یا بازسازی کلی افتتاح شده و در اختیار مردم فرهنگ دوست منطقه قرار گرفته است.

امیری با تقدیر از مدیریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی و همراهی مقامات استانی در تخصیص بودجه‌های سفر ریاست جمهوری، مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون و همچنین افزایش بودجه تملک دارایی این اداره کل افزود: با توجه به سن بالای ساختمان‌های کتابخانه های عمومی نیاز به بازسازی، بهسازی، مقاوم سازی و زیباسازی برای ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف مردم در این بناها مشهود است.

مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: براساس تعاریف جدید در شیوه خدمات رسانی، مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید در برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی قرار گرفته است که لازمه تعریف و ایجاد خدمات جدید، باز طراحی معماری و تغییر عمرانی بخش‌های کتابخانه‌های عمومی است.

وی با اشاره به اینکه بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کتابخانه‌های مرکزی کشور از یک سال گذشته و در چند فاز آغاز شده است ابراز امیدواری کرد با سرعتی که تغییرات عمرانی و تجهیز بخش‌ها در حال انجام است در آبان ماه امسال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha