• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403053121515
  • خبرنگار : 50212

استاندار مرکزی عنوان کرد

نقش بی‌نظیر پلیس در نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و ناتمام

نقش بی‌نظیر پلیس در نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و ناتمام

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: نقش پلیس در نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و ناتمام به ویژه در حوزه ترافیکی بی نظیر بوده است.

فرزاد مخلص‌الائمه چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ در آئین تکریم و معارفه روسای پلیس راه و پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به نقش پلیس در موفقیت‌های دولت سیزدهم، اظهار کرد: حجم عملیات عمرانی دولت سیزدهم در استان مرکزی قابل توجه بوده است و فقط در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجموعا حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان هزینه شده است و بخشی از گردش اقتصادی کشور ناشی از تحرک بیشتر در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در مجموع سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده و این در حالی است که بودجه عمرانی دوسال گذشته استان در دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده و بودجه دو سال گذشته ۳.۳ برابر کل ۶ سال ما قبل خود بوده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات ویژه عمرانی پایان بسیاری از پروژه‌های عمرانی رقم خورد در حالی که اگر روند تخصیص اعتبارات مانند سالهای قبل از دولت سیزدهم بود بهره‌برداری از پروژه‌ها به سال‌های ۱۴۳۰ تا ۱۴۴۰ موکول می‌شد.

استاندار مرکزی به همراهی مجموعه پلیس راه و پلیس راهور با دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه مدیریت ترافیک در اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه راه و معابر شهری اشاره کرد و گفت: همراهی فراجا در اجرای پروژه‌ها موجب تسریع در بهره برداری شده و زمینه رضایت مردم را فراهم کرده است. در عملیات بی سابقه‌ای که برای انتقال برق به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به عنوان یکی از بزرگترین عملیات‌های شهری در تاریخ استان ظرف مدت ۴۸ ساعت با مشارکت ۱۸ دستگاه اجرایی انجام شد، همراهی پلیس برای تامین امنیت و مدیریت ترافیک مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه نقش پلیس در نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و ناتمام به ویژه در حوزه ترافیکی بی نظیر بوده است، افزود: در حوزه کاهش سوانح ترافیکی و رفع نقاط حادثه خیز اقدامات مهمی در سطح استان انجام شده است به طوری که که آمار حوادث این حوزه روند نزولی به خود گرفته است. تقویت تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و پلیس موجب به حداقل رسیدن سوانح ترافیکی خواهد شد.

مخلص‌الائمه به موضوع تردد زائرین اربعین در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: استان مرکزی با توجه به اینکه ۱.۸ مساحت کشور را به خود اختصاص داده است اما بخش اعظمی از تردد زائرین اربعین از محورهای این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰ موکب در سطح استان مرکزی گفت: از تمامی شهرستان‌های استان مرکزی در کشور عراق موکب وجود دارد و جزو معدود استان‌های کشور هستیم که در شهر کاظمین و نجف نیز موکب دارد و خدمات جامع ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: آئین جاماندگان اربعین حسینی نیز در روز اربعین از مسیر اراک به سمت آستان امامزاده محمد عابد(ع) برگزار می‌شود که برآورد شده حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر در این آیین معنوی شرکت کنند.

استاندار مرکزی به کاهش ۹ درصدی میزان تصادفات برون شهری و ۱۳ درصدی تصادفات درون شهری در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: متوسط سرعت رانندگی در استان مرکزی بیش از متوسط کشور است که فرهنگ سازی برای اصلاح این رویه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر در جاده‌های اصلی و فرعی استان مرکزی روکش آسفالت انجام شده که عدد قابل توجهی است، گفت: اقداماتی که در حوزه راه سازی استان در دولت سیزدهم انجام شده حدودا معادل ۱۲ سال گذشته بود.

وی افزود: نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار بین جاده‌ای این استان از ۳۷ نقطه به ۱۷ نقطه کاهش یافته و الباقی هم به طور جدی در دستور کار قرار دارد. برخی نقاط در سطح ملی فاقد شناسنامه هستند که پیگیری برای در ردیف قرار گرفتن آنها انجام شده و در دولت سیزدهم ۱۷ تقاطع غیرهمسطح هم افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

سردار هادی رفیعی کیا، فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز اظهار کرد: پلیس در تمام ساعات و لحظه‌ها به صورت شبانه روزی در سراسر استان مرکزی و کشور، خدمتگزاری صدیق و خستگی ناپذیر برای مردم است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در موقعیت جغرافیایی‌ خاص و در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته است و متاسفانه تعداد نیروهای انتظامی استان تناسبی با این موقعیت ندارد ولی با این حال، خلاءها را پر کرده‌ایم و شاهد کاهش تصادفات فوتی و مجروحین در داخل و خارج از شهرها هستیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی متوفیان تصادفات در پنج ماه اخیر گفت: یکی از سیاست‌ها و راهبردهای کلان فرماندهی انتظامی، ولایت مدار بودن است.

رفیعی کیا ادامه داد: در حوزه رفع نقاط حادثه خیز، اصلاح معابر، هوشمندسازی و احداث پایگاه‌های اورژانس و پاسگاه‌های پلیس کارهای خوبی صورت گرفته ولی کافی نیست و به این وضع قانع نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به اعتبارات و عزم جدی در این خصوص داریم گفت: به محورهای شهرستان‌های خنداب، کمیجان و فراهان باید توجه جدی شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری انتخابات‌های اخیر اظهار کرد: تمام همکاران ما در ایام انتخابات، شبانه روز پای کار بودند و کار بزرگ و اساسی انجام دادند.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: ما باید راه شهیدان رجایی و رئیسی را ادامه دهیم و آنها را الگوی خود قرار دهیم.

در پایان این آیین از زحمات سرهنگ محمد پورشمس رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تقدیر و روح الله عاشورایی به عنوان رئیس جدید این نهاد انتظامی معرفی شد. همچنین از زحمات و تلاش‌های سرهنگ سید علی حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی تقدیر شد و سرهنگ محمد پورشمس به عنوان رئیس جدید این نهاد انتظامی معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha