• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403053020660
  • خبرنگار : 71342

اجراهایی از ۲ نمایشنامه خاطره‌انگیز در تالار انتظامی

اجراهایی از ۲ نمایشنامه خاطره‌انگیز در تالار انتظامی

تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران که این روزها میزبان نمایش «گلن گری گلن راس» است، به زودی پذیرای نمایش «ریچارد سوم» نیز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این تالار نمایشی که ویژه کارهای تجربی و آثار جوانان تئاتری تعریف شده، از روز ۵ شهریور ماه شاهد اجرای نمایش «ریچارد سوم» نیز می‌شود. نمایشی که متن آن بر اساس نمایشنامه «ریچارد سوم» اثر شهیر شکسپیر با بازنویسی مهدی بختیاری و کارگردانی مشترک بختیاری و فرشاد  نصیری اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «ریچارد برای دست یافتن به پادشاهی، باید برادر و برادرزادگانش که به «شاهزادگان برج» معروفند، از میان بردارد. این نمایش روایتگر سرگذشت ریچارد سوم، آخرین پادشاه عصر قرون وسطا در انگلستان است.»

مصطفی ‌لطیفی ‌خواه، سوگل یکتا، سعید ‌جمشیدی ‌پور، ملینا ‌مشایخی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش از روز ۵ شهریور ماه اجرای خود را آغاز می‌کند و هر شب ساعت ۲۱ و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود.

تاکنون اجراهای متعددی از این نمایشنامه روی صحنه رفته و زنده‌یاد داود رشیدی، یکی از کارگردانان پیشکسوتی بوده که دهه ۷۰ اجرایی از این نمایش را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده است و سعید پورصمیمی ایفاگر نقش ریچارد بوده است.

تالار انتظامی همچنین این روزها میزبان نمایش دیگری با نام «گلن گری گلن راس» نوشته دیوید ممت است که از جمله آثار مشهور به شمار می‌آید و تاکنون اجراهای گوناگونی از آن روی صحنه رفته و حالا هم با کارگردانی فرید رحمتی اجرا می‌شود. پارسا پیروزفر، از جمله کارگردان‌های شناخته‌شده تئاتر است که اوایل دهه ۹۰ این نمایشنامه را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرد.

اجرای این نمایش از روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه آغاز شده است.

«گلن گری گلن راس» داستان روسای دفتر مشاور املاکی در شیکاگو را روایت می‌کند که برای کسب درآمد بیشتر دست به ترفند زیرکانه‌ای می‌زنند و در خلاصه داستان این اثر آمده است: «وقتی همه‌چیز برای کسب درآمد بیشتر فدا می‌شود.»

مهیار ‌اسلامی، کامران ‌اقتداری، مجید ‌آهنگران، فرید ‌رحمتی، امین ‌رقیب ‌دوست، بهنام ‌مومنی، علی هاشمی‌پور به ترتیب حروف الفبا بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین در روز افتتاحیه این نمایش که همزمان با روز عکاسی بود، از عکاسان تئاتر در اولین اجرای نمایش «گلن گری گلن راس» تقدیر شد.

این نمایش به تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان شامگاه دوشنبه ۲۹ مرداد ماه اجرای عموم خود را آغاز کرد.

رحمتی در پایان‌ این اجرا با تاکید بر اهمیت هنر عکاسی و کمک‌هایی که در این سال‌ها به تئاتر داشته است، گفت: امروز روز جهانی عکاس است. اجرای اول این نمایش را به تمام عکاسان تئاتر تقدیم می‌کنیم که بدون هیچ انتظاری و با کمترین دستمزد ممکن، در کنار گروه‌های تئاتری هستند و با عکس‌های خوبشان از همه نمایش‌ها حمایت می‌کنند.

نمایش «گلن گری گلن راس» از دوشنبه ۲۹ مرداد، همه روزه به غیر از شنبه‌ها هر شب ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان است.

علاقمندان به تماشای هر دو این نمایش‌ها می‌توانند به صورت مجازی از طریق سایت تیوال و به صورت فیزیکی از طریق گیشه خانه هنرمندان ایران، برای خرید بلیت اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha