• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052919582
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

سد «ماندگان» مجوز زیست محیطی ندارد

سد «ماندگان» مجوز زیست محیطی ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد «ماندگان» مجوز زیست محیطی ندارد.

اسلام جاودان خرد در جمع خبرنگاران افزود: به تمامی استعلام هایی که از استان ما گرفته شده جواب منفی دادیم و به صراحت گفتیم با احداث هرگونه ساخت و ساز و سد در منطقه تحت مدیریت خود مخالفیم ضمن آنکه مجوز تمامی سدهای کشور متمرکز و در سازمان مرکزی صادر می شود.

وی اظهارکرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان ۱۶ بهمن ۴۰۲طی مکاتبه ای با محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد،  خواهان مطالعات ارزیابی زیست محیطی تامین بخشی از آب شرب استان اصفهان در محدوده منطقه روستای «ماندگان» واقع در منطقه تحت مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اما در جغرافیایی شهرستان سمیرم استان اصفهان شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مکان پیشنهادی در محدوده جغرافیایی شهرستان سمیرم استان اصفهان قرار دارد، اما با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۶ تا کنون حفاظت  از آن منطقه در قالب طرح" مدیریت یکپارچه دنا " به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده و بخشی از مکان مطالعاتی درخواستی در محدوده اراضی تحت مدیریت محیط زیست ما قرار گرفته است، نیاز بود که از استان ما استعلام گرفته شود.

جاودان خرد تصریح کرد: کمتر از ۲۴ ساعت به تاریخ ۱۷ بهمن ماه طی ۱۲ بند به استعلام دریافتی پاسخ شفاف و مستدل داده شده که با مطالعه ژئوتکنیک طرح موافق اما با هرگونه ساخت و ساز و اقدامات عمرانی و سدسازی در محدوده منطقه تحت مدیربت محیط زیست استان مخالف هستیم.

سد «ماندگان» مجوز زیست محیطی ندارد
وی ادامه داد: مطابق با قانون ساخت سد منوط به اخذ مجوز زیست محیطی است و قانونا" باید ۱۰۰ متر با مرز منطقه حفاظت شده فاصله داشته باشد  بنابراین بدلیل اینکه بخشی از این سد در محدوده منطقه تحت مدیریت ما قرار دارد شرایط لازم را دارا نبوده و اینکه متولیان سد قبل از  دریافت مجوز، اقدامات عمرانی انجام دهند مخالف قانون است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون به تمامی مکاتباتی که از طرف استان اصفهان و سازمان مرکزی در خصوص این سد از کهگیلویه وبویراحمد درخواست شده جواب منفی داده ایم.

جاودان خرد تاکید کرد: تمامی مجوزهای صادره برای سدهای کشور راسا متمرکز در سازمان مرکزی صادر می شود و تنها بخشی از استعلام ها از استان ها گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، جاودان خرد گریزی هم به مصوبه سی و هشتمین جلسه شورای عالی محیط زیست زد و  بیان کرد: مصوبه سی و هشتمین شورای عالی محیط زیست که در تاریخ ۳۰ خرداد ۴۰۳ به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد و محیط زیست این استان کمتر از یک هفته مراتب اعتراض خود را بصورت مکتوب به سازمان مرکزی ابلاغ کرد، بدلیل مخالفت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد به مفاد مصوبه، همراهی مسئولان ارشد استانی، یک صدایی مجمع نمایندگان استان و مهمتر از همه، مطالبه بحق مردم طبیعت دوست استان تاکنون آن بخشی از مفاد مصوبه که مربوط به استان کهگیلویه بویراحمد بوده اجرا نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۵:۲۵

آخه وقتی یک طرح در کشور تایید می‌شود یک استان که اصلا زمین طرح در استان دیگری هست شلوغ نمیکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۷

این سد توی حوزه اصفهان هستش جالبه یاسوجی ها از اون طرف دارند تجمع میذارن. کسی هم نیست باهاشون برخورد کنه!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۴۴

همین مونده بود که برا سد زدن تو استان اصفهان ، از کهکیلویه اجازه بگیریم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۲:۱۷

این آب جز شهرستان سمیرم ومردم سمیرم راضی نیستند مگر اصفهان چه اقداماتی برای شهرستان ما انجام داده که باید اب سمیرم را هم ببرد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۵:۱۵

ببخشید مثل این است کسی بیاید در حیاط شما ساختمان بسازد بگوید من اجازه گرفتم این درست است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۲:۰۴

اجازه نمیدیم مناطق بکر مارو نابود کنن برای اینکه یه عده خوشحال باشن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۱:۱۱

با سلام اصفهان داره محیط زیست رو نابود میکنه اونم یه تنه درسته مال کهگیلویه نیستم ولی مال کشور ایرانم و نمیخواهم ایران ویران بشود این کار یعنی نابودی کامل زاگرس لطفا اجازه ندید حتی به واگذاری کوه دنا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۷

خاک اصفهان به یاسوجی ها چه ربطی داره؟؟؟