• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052819463
  • خبرنگار : 30147

فرماندار:

تاکنون از ظرفیت‌های کلات برای شغل پایدار شهرستان استفاده نشده است

تاکنون از ظرفیت‌های کلات برای شغل پایدار شهرستان استفاده نشده است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: گرچه کلات ظرفیت‌های بسیار خوبی به خصوص در حوزه گردشگری دارد اما تاکنون به درستی از این ظرفیت‌ها در راستای تقویت اقتصاد و ایجاد شغل پایدار منطقه استفاده نشده است.

علی صلاحی ۲۸ مرداد در حاشیه نشست با مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این نشست پیرامون بررسی مشکلات میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار شهرستان کلات در حوزه‌های مختلف به خصوص گردشگری گفت: متأسفانه تاکنون به درستی از این ظرفیت‌ها در راستای تقویت اقتصاد و ایجاد شغل پایدار استفاده نشده است.

فرماندار کلات اظهار کرد: باید با همت و تلاش مضاعف، گردشگری شهرستان کلات را که می‌تواند باعث رشد اقتصاد و تولید شغل پایدار برای مردم باشد را توسعه بخشیم.

تاکنون از ظرفیت‌های کلات برای شغل پایدار شهرستان استفاده نشده است

صلاحی همچنین با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه موجود در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان اظهار کرد: تبلیغات محیطی و سایر روش‌های تبلیغاتی برای معرفی شهرستان یکی از راه‌های معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های شهرستان است که برای این منظور باید اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: بازگشایی ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی عمارت خورشید و موزه مردم‌شناسی در ضلع شرقی با مشارکت شهرداری شهر کلات نادر، تسریع در اجرای پروژه عمرانی باغ‌راه حدفاصل عمارت خورشید و مسجد کبود گنبد، مشارکت شهرداری شهر کلات در اجرای پروژه باغ‌راه، تملک املاک باقیمانده مسیر باغ‌راه، برگزاری همایش معرفی شهرستان کلات در مهرماه، تهیه و نصب نردبان‌های قره‌سو و توجه ویژه به اثر تاریخی مسجد کبود گنبد از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 تاکنون بالغ‌بر ۱۱۶ اثر تاریخی در شهرستان کلات شناسایی شده که بیش از ۶۴ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ و عمارت خورشید، کتیبه نادری و بند نادری، مسجد کبود، برج ارغوان‌شاه و... از جمله شاخص‌ترین این آثار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha