• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052718566
  • خبرنگار : 50229

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

پایش کیفیت آب در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه انجام می‌شود

پایش کیفیت آب در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه انجام می‌شود

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با هدف نظارت دقیق و پایش لحظه به لحظه آب در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، گروه‌های عملیاتی کنترل کیفیت آب در این پایانه‌های مرزی مستقر شده‌اند.

صابر علیدادی امروز (۲۷ مرداد ماه) اظهار کرد: خدمات به زوار در پایانه‌های مرزی تا بعد از اربعین ادامه دارد و با هدف نظارت دقیق بر کیفیت بهداشتی آب توزیعی، پایش لحظه به لحظه آب توسط تیم‌های عملیاتی مرکز پایش آبفا خوزستان با همراهی کارشناسان مراکز بهداشتی در پایانه‌های شلمچه و چذابه استمرار دارد.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۳۰ آزمایش کلرسنجی، ۱۰ نمونه آزمایش میکروبی، پنج نمونه آزمون کدورت‌سنجی و دو نمونه آزمایش فیزیکی و شیمیایی از محل تاسیسات و مواکب در هر دو پایانه مرزی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: اکنون آبرسانی بهداشتی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به‌صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و با نظارت دقیق در تامین و توزیع آب مواکب برای زائران در حال خدمات‌رسانی هستیم.

علیدادی ادامه داد: امسال برای نخستین بار، آبرسانی در پایانه‌های مرزی به‌وسیله خطوط انتقال آب تامین شده است و تاسیسات آبرسانی را به دیزل ژنراتور مجهز کردیم تا در صورت قطعی برق مشکلی در تامین آب نداشته باشیم.

وی با اشاره به تانکر سیار برای مواقع اضطراری، گفت: چهار دستگاه تانکر سیار آب شرب با تمهیدات بهداشتی و مشخصات مورد تایید دستگاه‌های نظارتی آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین است و تیم‌های حراستی در کنار کارشناسان مراکز پایش شبانه‌روز در محل تاسیسات حضور فعال و موثر دارند.

علیدادی افزود: از ابتدای شروع فعالیت مواکب و حضور زائران در پایانه‌های مرزی بیش از ۵۰ آزمون میکروبیولوژی و ۳۶۰ آزمون کلرسنجی و کدورت TDS و PH و ۱۴ مورد آزمون فیزیک و شیمیایی از آب شرب پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و مواکب مرزی و مسیر طریق الحسین انجام شده که با مشارکت کارشناسان معاونت بهداشتی استان و آبادان بررسی و مستندسازی لازم انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha