• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052718558
  • خبرنگار : 71234

موافقت کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

موافقت کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات
زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون صنایع و معادن درباره ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را به شرح زیر قرائت کرد:

وزیر پیشنهادی ضمن معرفی و بیان سوابق عینی و اجرایی خود موضوعات زیر را به عنوان برنامه ارائه نمودند.

تشریح چالش‌های پیش رو:

راهبرد کلان و جهت گیری‌های سیاسی، قوانین، مقررات اسناد بالادستی، برنامه‌ها شامل توسعه ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات، توسعه دولت هوشمند و کاربردی سازی فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی که تاثیرات ایشان در این حوزه و مرتبط است و جزو دانشمندان در این عرصه هستند. در صنایع مختلف توسعه اقتصاد دیجیتال، حمایت توسعه محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی، توسعه صنعت مجازی و توسعه پست هوشمند.
 
راهبرد کلان و جهت گیری‌های سیاستی ایشان چنین عنوان شد: توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با بهره گیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا که از طریق جهت گیری‌های سیاستی و برنامه‌ها و اقدامات اجرایی مشخص به سرانجام خواهد رسید. توسعه فناوری برای اقتصاد دیجیتال باعث خواهد شد کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مواحد هوش مصنوعی و رایانش ابری و اینترنت اشیاء و سایر موارد مرتبط با این حوزه بهره بگیرد و با تنظیم‌گری خود و همزمان با افزایش کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات مرتبط زمینه حکمرانی هوشمند با ابزارهای متنوع و توسعه یافته در نهادهای دولتی را فراهم آورد.

بررسی برنامه‌ها: در این خصوص برنامه‌های ارایه شده با قوانین و اسناد بالا دستی از جمله برنامه هفتم پیشرفت، مصوبات شورای راهبردی انقلاب فرهنگی و برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پدافند غیرعامل و مصوبات شورای عالی فضای مجازی مطابقت داده شد و به صورت کلی برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر قابل قبول و مثبت ارزیابی شد.

لازم است به منظور برطرف کردن چالش‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تسهیل همکاری بین مجلس و دولت در تدوین قوانین مورد نیاز برخی ابعاد برنامه به صورت جزئی‌تر تدوین گردد.

سوابق علمی، تجربی و تجربیات مرتبط با موضوعات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
نظر نهایی کمیسیون: با سوابق عملکرد، برنامه‌ها و اظهارات آقای دکتر ستار هاشمی در خصوص صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رای‌گیری به عمل آمد و صلاحیت ایشان برای تصدی وزارتخانه با اکثریت آرا به تایید نمایندگان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha