• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052717999
  • خبرنگار : 50416

۱۵ موکب ملایر پذیرای یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین حسینی

۱۵ موکب ملایر پذیرای یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین حسینی

ایسنا/همدان مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر از برپایی ۱۵ موکب در این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مسیر ملایر عبور و از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شوند.

علیرضا باقری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هر موکب بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ زائر را اسکان می دهد، اظهار کرد: این موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

باقری ادامه داد: موکب فاطمه الزهرا(س) در بهشت هاجر ملایر، موکب علی بن موسی الرضا(ع) در زنگنه، موکب امامزاده عبدالله و سعید روستای آورزمان در گلزار شهدای روستا، موکب قمر بنی‌هاشم روستای توچغار در ابتدای روستا، موکب امام رضا در مسیر برگشت تالار الماس، موکب حضرت رقیه روستای دهنو آورزمان، موکب العباس روستای حسین‌آباد ناظم، موکب خدام‌الحسین روستای کرتیل‌آباد، موکب امام حسن مجتبی روستای نمازگاه و موکب حضرت ابوالفضل انوج و موکب ام البنین روستای پری، موکب شهید صیاد شیرازی روستای نازول و موکب امام حسن عسگری سامن در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت موکب‌های شهرستان ۵ تا ۱۵ ماه صفر است، افزود: برخی موکب‌ها در مسیر رفت و برخی در مسیر برگشت و تعدادی هم در مسیر رفت و برگشت به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

باقری با بیان اینکه فعالیت موکب روستای توچغاز و آورزمان از ۲۰ مرداد ماه آغاز شده است، گفت: در هر موکب حداقل ۴۰ خادم در هر شیفت به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خدمات اطعام و اسکان، خدمات فرهنگی، فنی، بهداشتی، واکس کفش، خدمات مشاوره‌ای، حضور روحانیون و برپایی نماز جماعت را از جمله خدمات ارائه شده در موکب‌ها برشمرد و بیان کرد: در هر یک از موکب‌های ملایر روزانه بیش از ۲۰۰۰ غذا طبخ و روزانه ۴۰۰۰ مورد پذیرایی انجام می شود.

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یکی از مسیرهای اصلی زوار اربعین است، افزود: هزینه این موکب‌ها از نذورات مردمی و کمک‌های خیرین و نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان و ارگان‌های مختلف به‌عنوان پشتیبان خادمان اربعین تامین می شود.

آغاز به کار موکب بقیة الله ملایر در شهر کربلا

وی از برپایی موکب برون‌مرزی حضرت بقیةالله (عج) ملایر برای دومین سال با مدیریت امام جمعه ملایر در شهر کربلا خبر داد و بیان کرد: این موکب اولین موکب برون‌مرزی ملایر است که با فاصله ۱۹۰۰ متری حرم امام حسین(ع) در کربلا برپا شده است.

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر با اشاره به اینکه در هر شیفت حدود ۴۰ خادم شامل آشپز، پزشک، نیروهای هلال احمر، نیروهای خدماتی و فرهنگی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این موکب روزانه به بیش از ۱۰۰۰ زائر و در روزهای شلوغ تا ۴۰۰۰ زائر خدمات ارائه می‌دهد.

باقری با بیان اینکه اقلام مورد نیاز این موکب با خودروهای سبک و سنگین اعزام شده است، خاطرنشان کرد: این موکب از ۲۶ مرداد ماه کار خود را آغاز کرده و تا ششم شهریور ماه برای خدمت به زائران اربعین برپا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha