• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052717894
  • خبرنگار : 50666

قطعی بی‌برنامۀ برق در اصفهان خسارت به همراه داشت

قطعی بی‌برنامۀ برق در اصفهان خسارت به همراه داشت

ایسنا/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: در هفتۀ گذشته، قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی و بی‌برنامه از سوی وزارت نیرو، چه در بخش‌ مصارف خانگی و چه در بخش تجاری، به بروز برخی مشکلات منجر شده است. به‌طورکلی، ساکنین مناطق شهری و روستایی استان در امور جاری زندگی خود خسارت‌هایی دیده‌اند.

منصور شیشه‌فروش ضمن اعلام این خبر در روز شنبه (۲۷مردادماه) به ایسنا گفت: وقوع ۱۴۵فقره محبوس‌شدن افراد در آسانسورهای شهر اصفهان ازجمله پیامدهای قطعی برق بدون برنامه است. در این مدت، به ۱۹۴ نفر به‌کوشش آتش‌نشانی امدادرسانی شده است.

او ادامه داد: ایجاد اختلال ترافیکی در چهارراه‌ها به‌علت قطعی برق چراغ‌های راهنمایی و خسارت‌دیدن وسایل الکترونیکی و برقی بخشی از آسیب‌های واردشده در این مدت است. خسارت در بخش صنوف، کشاورزی و شهرک‌های صنعتی به‌دلیل قطعی برق خارج از برنامه و مصوب از دیگر مسائل و مشکلاتی است که مشترکین با آن‌ها مواجه شده‌اند.

این مقام استانداری بیان کرد: در صورت تداوم ناترازی انرژی و به‌منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه قبل از قطعی برق که ناشی از فیدرهای سریع‌القطع و رله فرکانسی است، باید برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی شرکت توانیر و وزارت نیرو صورت بگیرد. تنظیم جداول و ابلاغ به مشترکین برق نیز باید جدی و درعمل مورد توجه باشد.

 مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأمل در اهمیت کاهش مصرف برق توضیح داد: به تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است که طی ساعات اداری و در مقایسه با مصارف دورۀ مشابه ۳۰درصد از مصرفشان را کاهش دهند. این کاهش مصرف برق در ساعات غیرادارای باید به‌میزان ۶۰ درصد باشد.

 شیشه‌فروش با پیش‌بینی کاهش دما در روزهای آینده خاطرنشان کرد: انتظار داریم که به‌تدریج دما کاهش پیدا کند، اما همچنان وضعیت وزش تندبادهای محلی، کاهش کیفیت هوا و میدان دید ادامه دارد. این مسئله متأثر از خیزش کانون‌های گرد و غبار از شرق و شمال استان است و تا اواسط هفته نیز تداوم خواهد یافت. هواشناسی استان نیز در این خصوص هشدار زرد صادر کرده است.

 او ادامه داد: با توجه‌ به ناترازی برق در سطح کشور و استان از ۱۵ خردادماه تاکنون و با ابلاغ برنامۀ مدیریت محدودیت‌های مصرف برق، مشترکین صنعتی و کشاورزی از سوی وزارت نیرو اطلاع قبلی یافته‌اند. البته همان‌طور که ذکر شد، قطعی‌های بدون برنامه هم داشته‌ایم. برخی از الزامات مصرف برق به ادارات، واحدهای تجاری و خانگی ابلاغ شده است.

این مقام استان تبیین کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید از تعمیرات مختلف و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق و تعویض لامپ‌های کم‌مصرف به‌جای لامپ‌های پرمصرف غافل باشند. در کنار این، رعایت برخی نکات دیگر نیز به کاهش مصرف برق منجر می‌شود.

او افزود: برای نمونه، تعمیر سالیانۀ کولرهای آبی و نصب سایه‌بان، تعمیر کولرهای گازی نیز بر مصرف بهینه اثر می‌گذارد. شرکت‌های برق نیز باید در موضوع اعمال نظارت و همکاری در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف نقش‌آفرین باشند.

 مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در ادارات، صنوف و بخش خانگی نیز استفادۀ حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال‌ای‌دی و اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌ پنجره‌ها ضروری است.

شیشه‌فروش در توصیه‌های خود به‌منظور کاهش مصرف برق تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمۀ کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند. مشترکین برق خانگی و صنوف و واحدهای تجاری نیز باید به نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید اقدام کنند.

 او اضافه کرد: کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهروها نیز باید موردتوجه باشد. همچنین استفاده از نور طبیعی و خاموش‌کردن لامپ‌های اضافه، انجام تعمیر کولرها، نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف نیز نباید فراموش شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۹:۵۸

اگرازانرژی خورشیدی استفاده می‌کردید بااین کمبود مواجه نمی‌شدیم ازاین حجم گرمای آفتاب استفاده کنید تا مشکل رفع شود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۱۳

به خداوندی خدا با این هوای گرم برق را ‌قطع میکنند بدترین ‌ظلمت مریض داریم آدم ‌مسن ‌بی طاقت ‌داریم ‌ آب را هم ‌که ‌قطع میکنند از ‌سر ‌شب ‌تا ‌صبح آب قطع ‌میشود واقعا این ظلم‌نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۷

اخه شرکت توزیع برق استان اصفهان در بی برنامگی رتبه اول را داره زشته بخواد قطعی برق را با برنامه ریزی انجام بده

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۶:۱۵

اداره برق باید برنامه ریزی جامع داشته باشد خصوصا برای فصل تابستان هرساله هوا در فصل تابستان گرمتر میشود سال به سال گرمتر علاوه بر آن مشترک جدید اضافه میشود کارخانه جدید اضافه میشود اداره برق باید همه اینها را درنظر بگیرد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۲

روزی دوبار برق میره هربارهم نزدیک یک ساعت میشه ،بابا هم پدر وسایل های برقی درامد هم پدر خودمون ،من خودم یه سری دارو دارم باید همیشه تو یخچال باشه، قیمتش هم گرونه هم کم یاب ،