• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403052617586
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به ایسنا خبر داد

ادعای پذیرش بدون کنکور «مبینا نعمت زاده» در رشته پزشکی تکذیب شد

ادعای پذیرش بدون کنکور «مبینا نعمت زاده» در رشته پزشکی تکذیب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادعای پذیرش بدون کنکور «مبینا نعمت زاده» در رشته پزشکی این دانشگاه را تکذیب کرد.

حسین قناعتی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به ادعای موافقت دانشگاه علوم پزشکی تهران با پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه طبق ضابطه خواهد بود. بنابراین پذیرش او بدون کنکور در رشته پزشکی تکذیب می‌شود.

مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از پیروزی، درخواست پذیرش بدون کنکور رشته پزشکی را در یکی از دانشگاه های کشور را از رییس جمهور داشت.  اخیرا نیز طی مصاحبه ای اعلام کرده بود رئیس جمهور با درخواستش برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت کرده است.

در این رابطه عبدالرسول پورعباس، سنجش با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی و محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند و این عزیزان باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه نمایند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان با آرزوی موفقیت و سرافرازی برای سایر ورزشکاران کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خاطرنشان کرد: قهرمانان ایران اسلامی برای آمادگی شرکت در مسابقات مدت زیادی در اردوهای آمادگی به سر می‌برند و با تمهیدات پیش بینی شده امکان ادامه تحصیل این عزیزان که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند فراهم شده است. 

اگر چه دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، فرهنگیان و الزهرا بلافاصله برای پذیرش نعمت زاده اعلام آمادگی کردند اما مبینا نعمت زاده اعلام کرد که قصدش برای پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۱:۵۹

اگر قرار باشه ایشون بخاطر تخصصش وارد پزشکی شود پس برق کار و مکانیک وبنا رو هم بخاطر تخصصشون در دانشکده معماری برق الکترونیک و دانشکده مکانیک هوا فضا ثبت نام کنید و اینکه تمام ورزشکاران بنویسند علاقه کودکیشون چی بوده حتی اگر دوست داشتند رییس جمهور شن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۲:۰۳

پزشكي دلنشگاه علوم پزشكي تهرانم ميخواد! بد نگذره يكوقت!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۲:۱۰

نباید پذیرش شود چون اوج تبعیض خواهد بود، حتی سهمیه شاهد را نیز برای ورود به دانشگاه باید بردارند و بجای آن مساعدت مالی بکنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۳:۲۷

حرف شما بسيار صحيح است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۶:۲۳

سلام نظر شما واقعا مورد قبول است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۲:۲۱

واقعا كه خيلي خوش اشتهاست. طرف ميره سه سال شبانه روز درس ميخونه و خودشو ميكشه درصدهاي بالاي 90 ميزنه تا بتونه بياد چنين رشته و دانشگاهي

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۲:۴۳

سلام اگر شرایط و استعدادش را داشته باشد چه اشکال دارد؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۵:۱۹

اگر استحقاق داشته باشه خودش کنکور میده و قبول میشه و نیاز نداره با ضایع کردن حق دیگران، وارد دانشکده پزشکی بشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۶:۰۴

نمیدونم منظورتون از شرایط و استعداد چیه ولی خیلی درخواست درستی نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۳:۰۶

حالا خوبه برنز گرفته و این همه ناز و افاده...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۳:۰۶

واقعا کمال بی انصافیه،قهرمان هست که هست چه ربطی به رشته پزشکی خوندن داره؟ بره تربیت بدنی بخونه کاملا هم با کارش مرتبطه..

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۳:۲۴

تبعیض ورانت اموزشی بزرگترین خیانت به استعدادهای این سرزمینه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۳:۵۸

شکر خدا طلا نگرفتن! وگرنه الان با آکادمی نوبل درگیر بودیم!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۴:۰۷

خیلی هم خوبه اگر قبولش کنن. باعث شادی و افتخار کشور در حد جهانی شده.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۰:۴۷

خنده دارترین اظهارنظر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۵:۳۵

برو سال دیگه درستو بخون کنکور شرکت کن.وقتم داری از حالا برنامه ریزی کن.که دیگه نگی وقت نکردم بخونم والا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۶:۰۰

به نظر من مشکلی نداره فقط کار خودش تو دانشگاه سخت میشه و شاید برا ادامه مسیر ورزشی وقت کم بیاره و فرصت نکنه خوب برای المپیک لس آنجلس آماده بشه. اگر بتونه دو تا رو باهم پیش ببره که عالیه حالا یه ورزشکار میتونه پزشک هم بشه و باعث سرافرازی کشوره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۰:۴۶

ظاهرا شما نه می دونید کنکور پزشکی قبول شدن یعنی چی و نه می دونید 7 سال دوره پزشکی خواندن یعنی چی. وگرنه این اظهارنظر عجیب را نمی کردید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۸:۰۶

انصاف داشته باشید کسب مدال در المپیک بسیار سخت تر از قبولی در دانشگاه هست. ایشون 10 سال بی وقفه و سخت زحمت کشیدند. در سال چند هزار دانش آموز رشته های پزشکی قبول میشن ولی در هر چهارسال یکبار المپیک چند مدال کسب میشه؟

avatar

حرف شما كاملا بي ربط و غير منطقيه. اگر به اين حرف شما بخواد باشه كه بايد عرض كنم من هم در مسابقات جهاني اختراعات مدال طلا گرفتم ولي از هيچ رانتي استفاده نكردم و هيچ جايزه ميلياردي هم از طرف دولت دريافت نكردم و فقط روي پاي خودم ايستادم.