• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403052416571
  • خبرنگار : 71635

درخواست کمک از فعالان صنعت پوشاک برای برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

درخواست کمک از فعالان صنعت پوشاک برای برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ضمن ارائه توضیحاتی تاکید کرد: برای این جشنواره به کمک همه کنشگران این عرصه نیاز داریم تا حرکتی قابل افتخار خلق کنیم.

به گزارش ایسنا، زهرا گلپایگانی در نخستین جلسه شورای مشورتی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که به منظور پیشبرد اهداف سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و بهره‌مندی از ظرفیت، تجارب و تخصص تشکل‌ها، فعالین و کنشگران این عرصه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: طبق تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جمع به دنبال استفاده از ظرفیت نخبگانی ضمن پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و حرکت بر مدار قانون با لحاظ مخاطب شناسی و مبتنی بر نیازهای این عرصه هستیم و امیدواریم صاحب نظران و متخصصان در این عرصه یاریگرمان باشند.

وی ادامه داد: اتحادیه‌ها و اصناف، نخبگان و اساتید، طراحان و خیاطان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و تمام کنش‌گران عرصه مد و لباس قطعات پازلی هستند که در کنار هم امکان خلق تصویری افتخار آفرین را خواهند داشت و با ضرب توان و ظرفیت جمعی می‌توان به تحقق اثربخشی فعالیت‌ها در میدان عمل امیدوار بود.

گلپایگانی افزود: وقتی صحبت از هنر و صنعت مد و لباس است به طور قطع نمی‌توان با نگاهی از بالا به پایین و با رویکردی تجویزی در انتظار اثربخشی بود و لازمه پیشبرد اهداف در چنین اکوسیستمی لحاظ ملاحظات خاص کنشگری در این عرصه و تعمیق و بسط نگاه و تعاملات است و در این بین رسانه و هنر سهمی مهم داشته و نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: پر رنگ کردن فضای علمی جشنواره و توجه به ظرفیت مراکز پژوهشی و دانشگاهی و اهتمام به اتصال عرصه نظر به ساحت عمل از مهمات مدنظر در جشنواره امسال است که همکاری و تعامل جدی‌تر اساتید و صاحب نظران، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه را می‌طلبد.

وی نسبت به برگزاری قدرتمند سیزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با یاری و همراهی همه کنش‌گران و ذی‌نغعان این عرصه ابراز امیدواری کرد و گفت: با کمک هم می‌توانیم حرکتی قابل افتخار خلق کرده و با بهره از ظرفیت‌های بی‌نظیر هنر و صنعت مد و لباس و خلاقیت کم‌نظیر مردم ایران تجربه شیرینی را ثبت کنیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز به کار جشنواره «مُد مُوقر»

انتقال دبیرخانه دائمی بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر به شیراز

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد: به دنبال تنها حرکت کردن نیستیم، هنر این است که در کنار هم یک اتفاق را رقم بزنیم و دست در دست یکدیگر با نگاه به بلندای قله با اقتدار پیش رفته و موانع مسیر را برطرف کرده و بستری جهت بروز توانمندی ایرانیان در این عرصه فراهم کنیم.

در ادامه این جلسه علیرضا احمدیان - مشاور وزیر در حوزه کارآفرینی و اقتصاد فرهنگ، گفت: اصناف همیشه در صحنه فعالیت حاضر بودند و بازیگران اصلی بخش خصوصی چراغ کسب و کارشان همیشه روشن است و در راستای اهدافی که کارگروه تعیین می‌کند امکان کنشگری مثمر ثمر خواهند داشت.

در این جلسه دیگر اعضا ضمن بیان نکاتی از جمله نقاط قوت و ضعف ادوار گذشته جشنواره به بیان راهکارهایی جهت تعامل بیشتر بخش دولتی و خصوصی به ارائه پیشنهاداتی جهت بهتر برگزار شدن جشنواره فجر سیزدهم پرداختند.

بنابر اعلام روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس آسیب شناسی منقطع دیدن اجزای زنجیره پوشاک، اهمیت آموزش‌های تکوینی، ضرورت ارتباط بین تولید کنندگان و شبکه توزیع، تاکید بر ایجاد بازوان حمایت از طراحان و ایده پردازان، تمرکز بر تقویت جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در عرصه مد و لباس و اهمیت به بخش بین‌الملل جشنواره از جمله مباحثی بود که از سوی اعضا در این جلسه مطرح شد.

در پایان نیز رییس کارگروه ضمن تشکر از حضور فعال مدعوین بر ارتباط بیشتر با اعضا و تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه مشورتی جهت کاربردی کردن و اثربخشی برنامه‌ها و استمرار برگزاری این قبیل نشست‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این دبیر سابق کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با نام «مُد موقر»، گفته بود: « جشنواره مد و لباس فجر تا پیش از این باوجود ذکر واژه «بین‌المللی» اما به شکل ملی اجرا می‌شد بنابراین تصمیم گرفتیم از امسال دیگر از این رویکرد فاصله بگیریم و بر این اساس به فکر راه‌اندازی جشنواره «مُد موقر» افتادیم.» او همچنین به ایسنا اعلام کرده بود: «جشنواره مد موقر قرار است در روزهای پایانی مهرماه سال جاری برگزار شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha