• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052315813
  • خبرنگار : 50649

یک مسئول در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شد

۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شد

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون ۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است.

گردهمایی روسا و کارشناسان امور مراتع ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های فارس امروز، ۲۳ مردادماه در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی فارس برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این مراسم گفت: تاکنون از مجموع ۸۴.۸ هکتار مراتع کشور بیش از ۸۳ میلیون هکتار ممیزی انجام شده است و ۱.۸ دهم میلیون هکتار ممیزی نشده که در برنامه هفتم و تا پایان ۱۴۰۳ مابقی مراتع کشور نیز ممیزی خواهد شد.

ترحم بهزاد با بیان اینکه از مجموع ۸۳ میلیون هکتاری ممیزی شده، ۴۴ هزار و ۲۰ سامانه عرفی شناسایی و مشخص شده است، ادامه داد: از مجموع سطح ممیزی شده نیز ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار تهیه طرح مرتعداری و ۲۵ مییلون هکتار نیز احاله مدیریت صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با هدف حفاظت، صیانت و احیای مراتع و با مشارکت مرتعداران، بیش از ۶۰ درصد از مراتع فارس نیز احاله مدیریت شده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

بهزاد با بیان اینکه متاسفانه در استان فارس میزان دام‌های موجود در مراتع این استان سه برابر میانگین ظرفیت مراتع کشور است، افزود: این وضعیت با توجه به وجود ۹ میلیون و ۲۵ هزار واحد دامی باید توجه بیشتری به عرصه‌های مراتع این استان صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه از اعتبار مورد نیاز برای تحقق و اجرای برنامه‌های اصلاح و احیای مراتع در فارس خبر داد و گفت: در این راستا ۴۰۰میلیارد ریال از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به‌منظور مدیریت مراتع فارس و برای اقداماتی همچون نظارت، جلوگیری از تغییر کاربری، حریق، جلوگیری از ورود غیرمجاز و ظرفیت‌های چرای دام و بهره‌برداری بی‌رویه از محصولات فرعی مرتعی  اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha