• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403052214903
  • خبرنگار : 71658

افزایش تلفات بارندگی و سیل در یمن

افزایش تلفات بارندگی و سیل در یمن
عکس آرشیوی است

تعداد قربانیان بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر در یمن تا اواخر روز گذشته (یکشنبه) به ۶۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، آخرین تلفات در استان «مارب» در شمال شرق این کشور گزارش شده است که در آن چهار بی‌خانمان، جان خود را از دست دادند و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات این کشور افزودند که بیش از ۷۰۰۰ خانواده آواره تحت تأثیر باران شدید، باد و رعد و برق در مارب قرار گرفته‌اند.

مقامات خاطرنشان کردند که ۲۹۷۳ خانواده به طور کامل آسیب دیده اند، در حالی که ۴۲۰۶ خانواده در ۴۱ اردوگاه و مکان های آوارگان داخلی در مارب آسیب های جزئی متحمل شده‌اند.

سیل شدید در یمن ویرانی های گسترده ای را به بار آورده است.

به گزارش شینهوا، بر اساس گزارشی که روز گذشته از سوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن منتشر شد، این آژانس اعلام کرد باران های سیل آسا بر ۳۴ هزار و ۲۶۰ خانواده تأثیر گذاشته است و افراد آواره بیشترین تأثیر را متحمل شده اند.

با بدتر شدن اوضاع، مرکز ملی هواشناسی یمن هشدارهایی را به شهروندان در سراسر این کشور صادر کرده و از آنها خواسته است که از عبور از مسیرهای آبی خودداری و احتیاط کنند. این مرکز همچنین ادامه بارندگی، سیل و وزش باد شدید به ویژه در ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی کشور را پیش بینی می کند.

دولت یمن روز پنجشنبه خواستار حمایت بین المللی برای کمک به رفع خسارات ناشی از بارندگی های شدید و سیل اخیر شد.

کارشناسان می‌گویند به ازای هر یک درجه سانتیگراد افزایش در متوسط دمای زمین، جو می‌تواند حدود هفت درصد رطوبت بیشتر را در خود نگه دارد. این تغییر می‌تواند به تشکیل قطرات بیشتر باران و بارندگی شدیدتر گاه در یک فرجه زمانی کوتاه‌تر و در یک منطقه کوچکتر منجر شود.

به گفته سازمان آب و هوایی سازمان ملل (IPCC) در سطح جهانی هم بارندگی‌های سنگین در اکثر مناطق خشکی در نتیجه فعالیت‌های انسان شدت گرفته است. این نهاد معتقد است که با افزایش گرمایش زمین، این روند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha