• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403052214881
  • خبرنگار : 71342

محیط اطراف تئاتر شهر سر و سامان می‌گیرد

هزار وعده مدیران، یکی محقق می‌شود؟

هزار وعده مدیران، یکی محقق می‌شود؟

وضعیت نابسامان اطراف مجموعه تئاتر شهر موضوعی است که در چند سال اخیر بارها از سوی جامعه هنری، رسانه‌ای و مسئولان مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، پاکیزه نبودن فضای بیرونی این مجموعه، ایجاد غرفه‌هایی برای فروش اغذیه و دیگر محصولات، استقرار دستفروشان در کنار مسائلی مانند حضور قاچاقچیان و مواد فروشان، سبب شده که فضای اطراف تئاتر شهر هیچ نسبتی با تعریف این مجموعه به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های هنری و ملی کشور نداشته باشد.

به همین دلیل هر از گاهی خبری درباره وضعیت اطراف این مجموعه شنیده می‌شود و اغلب این خبرها بر جمع‌آوری دستفروشان تمرکز دارد.

از مدتی پیش بحث انتقال دستفروشان به بازارچه‌ای در خیابان سرمد که رو به روی تئاتر شهر است، مطرح بود و مدیران هنری امیدوار بودند که با اجرای این طرح، در شرایط اقتصادی فعلی، خللی در کسب و کار دستفروشان در ایجاد نشود و هم محیط مجموعه تئاتر شهر قدری سر و سامان پیدا کند. با همه اینها این طرح تا به امروز اجرایی نشده است و حالا دوباره مدیریت جدید مرکز هنرهای نمایشی که اخیرا هم در نشست خبری خود بر بهسازی اطراف تئاتر شهر تاکید کرده بود، خبر داده است که محیط پیرامون محموعه پاکسازی می‌شود.

هزار وعده مدیران، یکی محقق می‌شود؟

در خبری که آخرین ساعات شامگاه گذشته، ۲۰ مرداد ماه از سوی دفتر رسانه‌ اداره کل هنرهای نمایشی منتشر شد، اعلام شده است که دستفروشانی که در پیاده‌راه کناری تئاتر شهر مستقر هستند، به جایی دیگر منتقل می‌شوند.

حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی در این باره گفته است: محیط تئاتر شهر پاک‌سازی شد و با تدابیر ویژه‌ استانداری و فرمانداری شهر تهران دستفروشان اطراف این مجموعه به مکان دیگری منتقل می‌شوند.

او با ارایه توضیحاتی درباره محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر ادامه داده است: در راستای مطالبه‌ به حق هنرمندان و مخاطبان فرهیخته‌ تئاتر در راستای ساماندهی وضعیت‌ دستفروشان‌ محوطه‌ تئاترشهر طی سه ماه گذشته از طریق استانداری، فرمانداری تهران و شورای تامین پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و خوشبختانه به نتیجه‌ مطلوبی رسیدیم.

نیلی ابراز امیدواری کرده است که از «یکشنبه ۲۱ مردادماه دیگر شاهد حضور دستفروشان در اطراف تئاترشهر نباشیم چراکه با تدابیر استاندار محترم و همکاری فرمانداری و شهرداری تهران دستفروشان عزیز به مکان درخور شان در نزدیکی چهارراه ولیعصر منتقل می‌شوند.»

حالا باید دید این امیدواری چقدر محقق می‌شود و مسئولان فرمانداری و استانداری و شورای تامین چقدر بر قول و قراری که با مرکز هنرهای نمایشی گذاشته‌اند، پایبند می‌مانند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha