• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052214730
  • خبرنگار : 50605

فرماندار تیران و کرون:

شفافیت شوراهای شهر مطالبه شهروندان است

شفافیت شوراهای شهر مطالبه شهروندان است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: شفافیت شورای اسلامی مطالبه شهروندان این شهرستان است و اعضای این نهاد به آن توجه کنند.

علی محمدی‌کیا، امروز (دوشنبه، ۲۲ مرداد) در همایش نمایندگان تشکل‌های مدنی به مناسبت روز مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: شوراهای اسلامی نهادهای مردمی هستند و مطالبات مردم را پاسخ دهند.

 وی افزود: تشکل‌های مردمی در این شهرستان طی سال‌های گذشته با ارائه طرح و مطالبه گری، خواهان شفاف‌سازی برنامه‌ها و اقدامات شوراهای اسلامی بوده‌اند و اعضا این موضوع را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه دستگاه‌های اداری و خدماتی از مطالبه گری و نقد تشکل‌های مردمی خسته نشوند، تصریح کرد: نهادهای مدنی در حوزه تخصصی وارد شوند و مدیران اداری از ظرفیت آن‌ها استفاده و مشاوره بگیرند.

محمدی کیا، معتقد است مطالبه گری باید تخصصی و هدفمند باشد و تا حصول نتیجه کار را پیگیری کنند و نهادهای اداری هم برای اهداف مهم شهرستان مثل احداث بیمارستان، تأمین نیروی انسانی تخصصی و کمک به توسعه زیرساخت‌ها همراهی کنند.

وی یادآور شد: بدون مشارکت مردمی بسیاری از کارها و پروژه‌ها متوقف می‌ماند و در بسیاری از مناطق عدم مشارکت مردمی باعث تأخیر در کارها شده ولی در تیران همراهی خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد روند کار را توسعه داده و پیشرفت خوبی رقم خورده است.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به بازه سنی هیات مدیره و اعضای تشکل‌های مردمی این شهرستان، تصریح کرد: باید زمینه حضور همه اقشار به ویژه جوانان برای فعالیت‌های اجتماعی و مشارکتی فراهم شود و تنها یک قشر و گروه خاص نباشند.

محمدی کیا مشارکت و همکاری عموم مردم در حوزه‌های مختلف را مهم خواند و یادآور شد: سمن‌ها می‌توانند این زمینه را فراهم کرده و به توسعه اجتماعی کمک کنند.

وی از دستگاه‌های اداری هم خواست تا از نهادهای اجتماعی حمایت کنند و در واگذاری طرح و برنامه‌ها به این نهادها همکاری کرده و کار مردم به خودشان واگذار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha