• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052114389
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دبیر شورای زکات استان اردبیل:

ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است

ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است

ایسنا/اردبیل دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است که ما همه ساله سعی می‌کنیم از کشاورزان و روستاییان بخشی از این میزان زکات را جمع‌آوری کنیم.

علیرضا حسین‌نژاد امروز، ۲۱ مرداد در جلسه شورای زکات استان اردبیل که با حضور رئیس شورای عالی زکات کشور، رئیس شورای زکات استان اردبیل، استاندار، رئیس جهاد کشاورزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان استان اردبیل در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۴۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان اردبیل است که از این میزان ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار دیم و ۸۰ هزار هکتار اراضی آبی است.

وی تصریح کرد: در استان سطح زیر کشت گندم در اراضی دیم ۲۲۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و جو نیز ۱۰۸ هزار هکتار است که عملیات کشت و زرع همه ساله در این اراضی انجام می‌شود.

دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: در بخش اراضی آبی نیز ۶۰ هزار هکتار به کشت گندم و ۲۰ هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته که برآورد برداشت گندم در سال‌جاری ۴۰۰ هزار تن و جو نیز ۱۸۲ هزار تن است.

حسین‌نژاد افزود: پیش بینی زکات واقعی استان از گندم تولید شده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن است که ارزش ریالی آن نیز معادل ۴۵۲ میلیارد تومان با نرخ مصوب دولتی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۱۸۲ هزار تن جو برداشت شده استان ۱۲ هزار تن مشمول زکات است که ارزش ریالی آن ۲۰۴ میلیارد تومان است.

حسین‌نژاد اضافه کرد: در مجموع ۶۵۶ میلیارد تومان ظرفیت زکات استان است که از یک‌هزار و ۸۵۴ روستای استان در ۹۲۰ روستا پرداخت زکات و جمع‌آوری آن انجام می‌شود.

وی به حضور عاملان و مبلغان زکات در همه روستاها برای ترغیب و تشویق کشاورزان به انجام این فریضه الهی اشاره کرد و ادامه داد: همه متولیان زکات به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه پای کار هستند تا ما بتوانیم در ۹۲۰ روستای استان زکات جمع‌آوری شده را صرف فعالیت‌های اولویت‌دار به ویژه رفع فقر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha