• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052114288
  • منبع : بازار

چرا باید از سنگ‌های تراورتن به عنوان سنگ نمای خارجی ساختمان استفاده کنیم

چرا باید از سنگ‌های تراورتن به عنوان سنگ نمای خارجی ساختمان استفاده کنیم

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سنگ نما در یک ساختمان، سنگ تراورتن است. این سنگ فوق‌العاده به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار بالا و منحصر به فردی که دارد، بی‌شک می‌تواند بهترین گزینه به عنوان سنگ نما باشد. از اینرو در این مقاله از صنایع سنگ میرزایی از شما دعوت می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید تا به همراهی هم سنگ نما تراورتن را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از صنایع سنگ میرزایی، نمای خارجی ساختمان می‌تواند تجلی معماری یک سازه باشد و اولین چیزی است که افراد هنگام مواجه شدن با یک ساختمان آن را می‌بینند. حال اگر ما قصد داشته‌باشیم جهت نمای خارجی ساختمان مورد نظرمان از سنگ استفاده کنیم، باید به دنبال یک سنگ نما با کیفیت، مقاوم در برابر رطوبت و عوامل آب و هوایی، سَبُک و در عین حال زیبا و یکدست باشیم. سنگ نما تراورتن سنگی است که می‌تواند به خوبی این انتظار ما را براورده کند. سنگ تراورتن در بافت خود دارای ساختار متخلخلی است که باعث می‌شود وزن آن پایین بیاید و حتی بتواند جهت کار به عنوان سنگ نما ساختمان‌های چند طبقه کاربردی و پر طرفدار باشد و بیشترین استفاده را در کشور عزیزمان ایران در سنگ نمای خارجی ساختمان‌ها داشته‌باشد. 

از آنجایی که سنگ نما تراورتن یکی از بهترین گزینه‌ها برای سنگ نما ساختمان‌ها می‌باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا انواع سنگ تراورتن را جهت کار در سازه‌های خود مورد بررسی قرار دهیم.

انواع سنگ تراورتن (معروفترین سنگ های تراورتن)

کشور عزیزمان در خصوص معادن سنگ تراورتن بسیار غنی است. از اینرو از معادن واقع شده در نواحی مختلف کشور عزیزمان ایران، کوپ‌های سنگ تراورتن با کیفیت های مختلف جهت فراوری استخراج شده و به کارخانه‌های فراوری سنگ های ساختمانی ارسال می‌شود. در ادامه انواع مختلف سنگ تراورتن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱ - سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین و با کیفیت ترین سنگ‌ها در خانواده سنگ تراورتن است. این سنگ با کیفیت بسیار بالایی که دارد جهت کار در نمای خارجی ساختمان‌ها در تمامی مناطق ایران مناسب بوده و همچنین در فضای داخلی ساختمان‌ها فضایی لوکس و زیبا را خلق می‌کند. تراورتن عباس آباد دارای تخلخل بسیار پایینی بوده و مقاومت آن نسبت با سایر سنگ‌های تراورتن بالاتر است.

این سنگ را می‌توان در ساختمان‌های لاکچری بالاشهر مشاهده کرد.

سنگ تراورتن عباس آباد معمولاً در رنگ‌های سفید و کرم دیده می‌شود. پس اگر به دنبال یک سنگ نما تراورتن مقاوم، زیبا، لوکس و با رنگ روشن هستید، سنگ تراورتن عباس آباد انتخابی صحیح و هوشمندانه برای ساختمان شماست. تراورتن عباس آباد در دو حالت موجدار و بدون موج فراوری می‌شود که فراوری بدون موج آن محبوبیت بیشتری دارد.

۲ - سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری نیز یکی از سنگ‌های تراورتن است که در بین معماران و ساختمان‌سازان، مورد توجه بسیار زیادی قرار می‌گیرد. این سنگ از ایران به کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، امارات و روسیه صادر می‌شود و از این بابت در دسته سنگ‌های گران قیمت تراورتن قرار می‌گیرد. سنگ تراورتن دره بخاری نسبت به سنگ تراورتن عباس آباد تخلخل بیشتری دارد.

این سنگ نیز دقیقاً مانند تراورتن عباس آباد در رنگ‌های سفید و کرم روشن قرار دارد و به دو صورت موجدار و بدون موج فراوری می‌شد که حالت بدون موج آن گرانتر بوده و طرفداران بیشتری دارد.

سنگ تراورتن دره بخاری را نیز می‌توان در نمای خارجی و داخلی ساختمان‌های لوکس و لاکچری مشاهده کرد. این سنگ نیز مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، تغیرات آب‌وهوایی و نور خورشید دارد و جالب است بدانید که هنگامی که سنگ تراورتن دره بخاری در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرد، رنگ آن روشن‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

۳ - سنگ تراورتن حاجی آباد

یکی از پر فروش‌ترین سنگ‌های تراورتن که در بین مهندسین عمران، معماری و ساختمان سازان طرفداران بسیار زیادی دارد، سنگ تراورتن حاجی آباد است.

تراورتن حاجی آباد نسبت به سنگ‌های تراورتن عباس آباد و تراورتن دره بخاری متخلخل‌تر است و از قیمت مناسبتری برخوردار است. اما با این وجود جزو سنگ‌های بسیار با کیفیت و زیبا شناخته می‌شود تا حدی که ما در صنایع سنگ میرزایی به آن لقب "نماد استحکام و زیبایی" را داده‌ایم.

چرا باید از سنگ‌های تراورتن به عنوان سنگ نمای خارجی ساختمان استفاده کنیم

سنگ تراورتن حاجی آباد در سه رنگ کرم، عسلی و شکلاتی فراوری می‌شود که رنگ کرم و کرم روشن آن طرفداران بیشتری دارد. به طور کلی می‌توانیم بگوییم اگر به دنبال سنگ تراورتن دره بخاری هستید و قصد دارید کمتر هزینه بکنید، می‌توانید سنگ تراورتن حاجی آباد را انتخاب کنید که از نظر کیفیت تقریباً مشابه تراورتن دره بخاری بوده و از نظر قیمت در قیمت مناسبتری قرار دارد.

معدن این سنگ تراورتن نیز نزدیک معادن دره بخاری و عباس آباد قرار دارد و جزو سنگ‌های با کیفیت سنگ نما تراورتن محسوب می‌گردد.

۴ - سنگ تراورتن آبگرم

سنگ تراورتن آبگرم نیز یکی از سنگ‌های باکیفیت، محبوب و پر طرفدار در خانواده سنگ تراورتن است که در مجموعه صنایع سنگ میرزایی با کیفیت بسیار بالا فراوری می‌شود.

این سنگ بسیار مشابه سنگ تراورتن حاجی آباد بوده و در بین مهندسین عمران و ساختمان سازان محبوب و پر طرفدار است.

۵ - سنگ تراورتن کاشان

سنگ تراورتن کاشان نیز یکی از مستحکم‌ترین و مقاومترین سنگ‌های تراورتن بوده که اغلب در رنگ شکلاتی مشاهده می‌شود. این سنگ نما تراورتن جهت کار به عنوان نمای خارجی ساختمان‌هایی که در مناطق کوهستانی و سرد قرار دارند، یکی از مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها است.

سنگ تراورتن کاشان نیز در دو سبک موجدار و بدون موج فراوری می‌شود که هر دو حالت آن بسیار جذاب، شیک و زیبا می‌باشد. سنگ تراورتن کاشان نیز در رنگ‌های کرم، عسلی و شکلاتی نیز در طبیعت وجود دارد اما فراورنی آن در رنگ شکلاتی است.

۴ - سنگ تراورتن رامشه

سنگ تراورتن رامشه نیز سنگی است که معمولاً در سه رنگ کرم، عسلی و شکلاتی قرار دارد و از استان اصفهان فراوری می‌شود. این سنگ نیز بیشتر در رنگ عسلی معروف است و جذابیت و جلوه‌ای بی‌نظیر به ساختمان می‌دهد.

چرا باید از سنگ‌های تراورتن به عنوان سنگ نمای خارجی ساختمان استفاده کنیم

تراورتن رامشه نسبت به سایر سنگ‌های نام برده شده متخلخل تر بوده ولی با توجه به فراوری باکیفیتی که در صنایع سنگ میرزایی روی این سنگ انجام می‌شود، مقاومت بسیار بالایی دارد و می‌توان برای مدت طولانی از این سنگ نما تراورتن استفاده کرد.

۵ - سنگ تراورتن یزد

سنگ های تراوران دهشیر، تراورتن ابرکوه، تراورتن دلاوری و تراورتن ایساتیس همه سنگ‌هایی هستند که از معادن استان یزد استخراج می‌شوند. این سنگ‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و تجربه ثابت کرده‌است که در نمای خارجی ساخاتمان کاملاً مقاومت قابل قبولی دارند و می‌توانند برای مدت طولانی به ساختمان ما زیبایی ببخشند. بسیاری از معادن این سنگ فوق‌العاده در انحصار صنایع سنگ میرزایی بوده و از اینرو شما می‌توانید با هزینه مناسب، سنگ نما تراورتن را برای ساختمان‌های خود از طریق ما تهیه کنید.

سخن پایانی : 

از اینکه تا این قسمت در زمینه سنگ نما تراورتن با ما همراه بودید از شما بینهایت سپاس گزاریم.

فراموش نکنید هنگام خرید انواع سنگ ساختمانی بررسی‌ها و دقت‌های لازم را انجام دهید تا هوشمندانه‌ترین انتخاب را داشته‌باشید.

در صورتی که به راهنمایی و مشاوره رایگان نیاز داشتید با شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ تماس بگیرید تا با کارشناسان ما در صنایع سنگ میرزایی متصل شوید تا بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب را جهت نمای ساختمان‌های خود داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha