• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052114232
  • خبرنگار : 30147

با هدف کنترل بیماری‌های تب مالت و هاری؛

بیش از ۵۷ هزار سگ و دام سبک در میان جلگه واکسینه شدند

بیش از ۵۷ هزار سگ و دام سبک در میان جلگه واکسینه شدند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان میان جلگه از انجام طرح مشترک واکسیناسیون تب مالت برای ۵۷ هزار و ۱۰۰ رأس دام سبک(گوسفند) و واکسیناسیون سگ صاحب دار در مناطق زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

دکتر محمد آذینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح مشترک پیشگیری از تب مالت و هاری به همت شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان میان جلگه، انجام واکسیناسیون تب مالت برای ۵۵ هزار رأس دام سبک (گوسفند) و واکسیناسیون هاری برای ۲۱۰۰ قلاده سگ صاحب دار را از فعالیت‌های انجام شده در این طرح برشمرد و پیشگیری و کنترل بیماری‌های تب مالت و هاری را از اهداف مهم طرح برشمرد.

وی افزود: این طرح با حمایت‌های فرماندار شهرستان و رؤسای دانشگاه علوم پزشکی و شبکه دامپزشکی نیشابور و همکاری معاونت بهداشت و گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر این معاونت انجام شد و همکاری و همیاری اعضای شورای اسلامی، دهیاری‌ها و بهورزان موفقیت این طرح را تضمین کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان میان جلگه تصریح کرد: این طرح در ۳۱ منطقه آلوده به تب مالت شناسایی شده در شهرستان به صورت فعال و در مناطق دیگر در قالب برنامه‌های جاری دامپزشکی انجام شد و همچنین در مورد پیشگیری و کنترل بیماری هاری در کل مناطق واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار صورت گرفت و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از این دو بیماری نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۴۳ پرسشنامه برای سنجش آموزش‌های پیشگیری از این دو بیماری که در حاشیه طرح انجام شد، تکمیل و نتایج آن نشان دهنده افزایش آگاهی مردم نسبت به این بیماری‌ها از ۶۸ درصد به ۸۲ درصد و ارتقای آگاهی مردم در مورد عدم مصرف لبنیات غیربهداشتی از ۶۲ درصد به ۷۴ درصد در قبل و بعد از طرح است.

آذینی در پایان گفت: با توکل و یاری خداوند و حمایت مسئولین مربوطه و مشارکت مردم، با اجرای این طرح گام اساسی در کنترل و پیشگیری بیماری‌های تب مالت و هاری برداشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha