• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403052114049
  • خبرنگار : 71442

رئیس ساترا: قبول ندارم از تنظیم‌گری خارج شده‌ایم/اکران مردمی سریال‌های نمایش خانگی در نمایشگاه رصتا

رئیس ساترا: قبول ندارم از تنظیم‌گری خارج شده‌ایم/اکران مردمی سریال‌های نمایش خانگی در نمایشگاه رصتا

رئیس ساترا درباره برگزاری سومین نمایشگاه رصتا اعلام کرد: در این دوره از نمایشگاه تولیداتی از سکوها از جمله سریال‌ها برای اولین بار در نمایشگاه رصتا اکران مردمی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید مقیسه، رئیس ساترا در نشست خبری سومین نمایشگاه رصتا که صبح امروز ـ یکشنبه ـ ۲۱ مرداد ماه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه کمک به توسعه صنایع کوچک است، گفت: این نمایشگاه از ۲۶ الی ۲۹ شهریور در مصلای تهران همراه با افتتاحیه و اختتامیه برگزار خواهد شد.

مدیر ساترا هم‌افزایی بین سکوها، حمایت‌های مادی و معنوی از سکوها، شناخت سکوها و ایجاد فرصت برای توسعه این سکوها و صنایع کوچک را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه «رصتا» برشمرد و افزود: جلب حمایت‌های دولتی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است. ارتباط با متخصصان رسانه و ایجاد شبکه‌سازی هم از دیگر دستاوردها خواهد بود.

به گفته وی شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در زنجیره تولید از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است. همچنین انتقال تجربه یکی از دستاوردهای نمایشگاه قبل بود که در این سری هم اتفاق خواهد افتاد. «جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید توسعه محتوای سالم مفید و ایمن، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای و تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران و خانواده‌ها، بازاریابی و عرضه محصولات از دیگر اهدافی است که مدنظر ساترا در برگزاری سومین دوره نمایشگاه است.»

به گفته سعید مقیسه سومین نمایشگاه در چندبخش غرفه دارد که شامل سکوهای دارای مجوز است. مجامع صنفی مرتبط هم دارای غرفه و همچنین شرکت‌های مرتبط هم دعوت به این نمایشگاه شده‌اند.

او از حضور صداوسیما در این نمایشگاه خبر داد و گفت: بخش‌هایی از صداوسیما هم حضور خواهند داشت و درخصوص شورای راهبردی هوش مصنوعی نشست‌هایی برگزار خواهند کرد. علاوه بر آن دیگر نهادهای مختلف دعوت و حضور فعال خواهند داشت. در کنار اینها خود ساترا هم حضور خواهد داشت و عملکرد و برنامه‌های خود را بیان می‌کند.

مقیسه از برگزاری نشست‌های خبری مربوط به مجامع صنفی در خلال برگزاری سومین نمایشگاه رصتا خبر داد. همچنین در پایان در غالب یک جشنواره از بهترین غرفه و بهترین سکو تقدیر خواهد شد.

به گفته وی اکران برخی از آثار تولید شده و اکران مردمی و به انتشار نرسیده در سکوهای صوت و تصویر فراگیر، یکی از اتفاقات این دوره نمایشگاه رصتا خواهد بود.

سعید مقیسه اظهار کرد: از پخش سریال‌ها گرفته تا انتشار تیزرهایی کامل‌تر از آنچه که در شبکه نمایش نمایش خانگی منتشر شده، در نمایشگاه رصتا به نمایش درمی‌آیند و هدف از این اقدام جذب بازدیدکنندگان است. از سویی برخی از این اکران‌ها در نمایشگاه با حضور عوامل تولید و حضور هنرمندان خواهد بود.

او در بخشی از این نشست درباره اینکه عنوان می‌شود ساترا از تنطیم‌گری درآمده است، گفت: اینکه عنوان می‌شود ساترا از حالت تنظیم‌گری درآمده را نمی‌پذیرم و عملکرد ساترا نشان می‌دهد بیش از نظارت، عملکرد تنظیم‌گری را در خروجی خود دارد. حرکت‌های نمایشی اگرچه ممکن است ابعاد رسانه‌ای داشته باشد. آن چیزی که پایدار است این است که فضا برای تولید محتوای سالم باز شود. همه محتوای قابل انتشار سکوها حتما از ساترا مجوز ندارند و تفاوت مهم تلویزیون با فضای مجازی همین است. 

رئیس ساترا: قبول ندارم از تنظیم‌گری خارج شده‌ایم/اکران مردمی سریال‌های نمایش خانگی در نمایشگاه رصتا

رئیس ساترا با بیان اینکه تنظیم‌گری به این معنا نیست که ذره‌ای از ارزش‌های خانوادگی و اسلامی کوتاه بیاییم، اظهار کرد: تنظیم‌گری ساترا فقط به معنای نظارت نیست و ابعاد اقتصادی و اجتماعی و حقوقی هم دارد؛ مثلا اگر یک پلتفرم را ببندیم نشان‌دهنده این اقتدار است؟ قطعا اینطور نیست. اگر کسی بخواهد این نوع نگاه را داشته باشد باید صداوسیما ببیند که حتی در آن هم محتوای شبکه نمایش با شبکه کودک و دیگر شبکه‌ها متفاوت است.

مقیسه درباره برخی از محتواهای پخش‌شده در  پلتفرم‌ها تصریح کرد: ما هم پای این محتواها نمی‌نشینیم و حتما هم دیدن آنها را مضر می‌دانیم اما باید سازوکار تولید محتوا در کشور، هم پای هم اصلاح شوند.

بر اساس این گزارش ایسنا، در پایان محمدصادق افراسیابی، معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی و مشاور ساترا هم تاکید کرد: ساترا پای محتوایی که مجوز داده حتما می‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha