• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052114020
  • خبرنگار : 71505

چمران: اسرائیل جز زبان زور و انتقام نمی‌فهمد

چمران: اسرائیل جز زبان زور و انتقام نمی‌فهمد

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اسرائیل جز زبان زور و انتقام نمی‌فهمد، گفت: متأسفانه خوی وحشی گری اسرائیلی ها برای هزارمین بار آشکار شد و همچنان این رژیم منحوس بر جنایت های خود پافشاری دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت رقیه (س)، دختر سه ساله امام حسین علیه السلام، گفت: مصائب اهل بیت در ماه صفر یادآور وقوع بسیاری از ظلم ها، زجرها، شکنجه ها و بی حرمتی هایی است که از سوی اشقیا بر خاندان پیامبر و اهل بیت حضرت سیدالشهدا روا رفت و این مصیبت تا جایی ادامه داشت که دختر سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین  با مظلومیت تمام در شهر شام به شهادت رسید.

وی در ادامه به سالروز تاسیس «تشکل ها و مشارکت های مردمی» در ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ اشاره کرد و با بیان اینکه نامگذاری این روز بهانه‌ای شده تا به تشکل های اجتماعی و مدنی و همینطور افراد و داوطلب های فعال در مشارکت‌های اجتماعی توجه شود خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت در عمل اجتماعی نه تنها یک حق بلکه تکلیفی عقلانی، عقلایی و شرعی است. از این رو بخش عمده این تشکل ها زیر نظر شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری فعالیت دارند که مسئولیت آن به عهده یکی از اعضای شورای شهر تهران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه بدون شک قلب تپنده‌ هر جامعه، مشارکت مردم آن جامعه در کارهای اجتماعی است، از تلاش فعالان تشکل ها قدردانی کرد و ضمن آرزوی موفقیت افزود: امیدواریم این تشکل ها به بهترین شکل وظایف خود را در جهت بالا بردن مشارکت اجتماعی انجام دهند.

وی همچنین با یادآوری سالروز بزرگداشت سلمان فارسی از شخصیت های برجسته در تاریخ اسلام و از اصحاب و یاران وفادار پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در خصوص شخصیت این صحابه پیامبر اسلام عنوان کرد: وی، یکی از ایرانیانی است که برای اولین بار به اسلام گروید و جزو نخستین حلقه‌ خواص حضرت رسول اکرم(ص) به شمار می آید؛ شخصیت و منش سلمان فارسی برای ما ایرانیان به عنوان یک الگوست و امیدواریم همه ما بتوانیم رهرو خوبی در مسیر این بزرگمرد باشیم.

چمران در ادامه سخنان خود در صحن علنی دویست و پنجاه و پنجم، با محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن جمع کثیری از نمازگزاران فلسطینی که در سحرگاه دیروز اتفاق افتاد؛ در واکنشی اظهار کرد: متأسفانه خوی وحشی گری اسرائیلی ها برای هزارمین بار آشکار شد و همچنان این رژیم منحوس بر جنایت های خود پافشاری دارند اما رسانه های غربی و بوقچی های صهیونیستی این جنایات را همچون قبل سانسور می کنند.

وی افزود: متأسفانه بمباران دیروز صبح رژیم اسرائیل، منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر از نمازگزاران مسلمان فلسطینی شده است. این جنایت را اسرائیل مخصوصاً در پی ادای فریضه نماز جماعت صورت داد چرا که این جرثومه های عصر حاضر هیچ ایده ای جز انسان کشی و نسل کشی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با آرزوی اینکه امیدواریم به رغم اعتراضات کنونی برخی از ملت های آزادیخواه، این کم توجهی ها از سوی جامعه بشری و دولت هایی که در قبال این جنایات سکوت کرده اند برچیده شود، تأکید کرد: ما نباید به راحتی از این جنایات بگذریم چرا که این چنین جنایت ها نشان از آن دارد که اسرائیل جز زبان زور و انتقام نمی فهمد و نمیخواهد بفهمد.

وی ادامه داد: امیدواریم مقاومت ها و تلاش های ملت فلسطین به ثمر نشسته و بزودی به پیروزی بیانجامد و ما شاهد سرنگونی و زدوده شدن این غده سرطانی از منطقه باشیم.

چمران همچنین با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی حاضر در رقابت های ۲۰۲۴ المپیک پاریس، موفقیت های چشمگیر نمایندگان ورزش کشور در تمامی رشته ها به ویژه تکواندو و کشتی را تبریک گفت و ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولان و کادر فنی تیم های اعزامی به این دوره از رقابت ها اظهار داشت: کسب مقام های مختلف و مدال های رنگارنگ به خصوص نشان نقره ورزشکار تکواندو بانوان کشور و همچنین قهرمانی المپیک برای اولین بار در رشته کشتی فرنگی برای همه ملت ما اتفاقی غرور انگیز است. امیدواریم همه ورزشکاران بتوانند در این عرصه های بین المللی حائز جایگاه های بالاتر شده و تا پایان این دوره از رقابت ها بر تعداد موفقیت ها و کشب نشان های قهرمانی افزوده شود.

وی ادامه داد: نشان ارزشمندی که توسط ورزشکار زن برای اولین بار در صحنه بین المللی المپیک آن هم با حجاب اسلامی کسب شد بیانگر این است که می توان با حفظ حجاب در آوردگاه های بین المللی موفق و پیروز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به مبارزه مرحله فینال حسن یزدانی در مصاف با کشتی گیر بلغارستانی و تبریک کسب مدال نقره المپیک پاریس به این ورزشکار غیور عنوان کرد: درست است که رنگ مدال یزدانی طلا نشد، اما با وجود آسیب دیدگی شدیدی که از ناحیه کتف داشت تا پای جان مبارزه کرد و همین تلاش ها برای ما ارزشمند است.

وی با یادآوری صحنه‌های خاطره انگیز از معروف‌ترین مبارزات معروف جهان پهلوان تختی با الکساندر مدوید کشتی‌گیر اهل شوروی گفت: زمانی که تختی به خاطر مصدومیت پای حریف بین برد و باخت ترجیح می‌دهد که ببازد نه اینکه حمله کند و از ضعف رقیب خود سوء استفاده کند؛ بنده هنوز اشک های حبیب بلور، مربی جهان پهلوان تختی را به خاطر دارم که کشتی برده را واگذار کردند.

چمران تأکید کرد: جوانمردی و رعایت اخلاق انسانی و اسلامی و شجاعت ایرانی برای همه ارزشمند است و همین رفتارها موجب شد تا تختی را جهان پهلوان کرد از این رو درست است که حسن یزدانی به مدال طلا نرسید اما مدال نقره او از طلا هم برای ما ارزشمندتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha