• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403052013043
  • خبرنگار : 71454

مرگ تهیه‌کننده «عشق» و «روبان سفید»

مرگ تهیه‌کننده «عشق» و «روبان سفید»

مارگارت منه‌گز، تهیه‌کننده پیشگام که در طول دهه‌ها فعالیت حرفه‌ای یکی از چهره‌های اصلی صنعت فیلم فرانسه بود در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، این تهیه کننده آلمانی-فرانسوی مجارستانی الاصل از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۲۱ به عنوان رئیس کمپانی«Films Losange» و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ رئیس کمپانی فیلمسازی «Unifrance» بود و در طول دوران حرفه‌ای، نقش کلیدی در آکادمی سزار داشت و فیلم‌هایی برای کارگردانانی مطرحی چون اریک رومر، باربت شرودر، ویم وندرس، آندری وایدا، آگنیشکا هلند و میشائیل هانکه از جمله فیلم برنده نخل طلا و «عشق» در سال ۲۰۱۲ را تهیه‌کنندگی کرد.

مارگارت منه‌گز در دنیای سینما به‌ویژه به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم‌های هنری و فیلم‌های مستقل شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۴۱ در شهر سالزبورگ اتریش به دنیا آمد و فعالیت‌های سینمایی خود را از دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد و بیشتر به خاطر همکاری با کارگردانان مطرحی چون اریک رومر و میشائیل هانکه شناخته می‌شود.

به گزارش اسکرین، یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌هایی که او تهیه کرده است، فیلم «عشق» به کارگردانی میشائیل هانکه است که در سال ۲۰۱۲ جایزه نخل طلای جشنواره کن را برد و همچنین موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

او همچنین تهیه کنندگی فیلم برنده شیر طلای ونیز «پرتو سبز» در سال ۱۹۸۶ را نیز بر عهده داشته و فیلم‌شناسی وسیع او شامل «دوست آمریکایی» اثر ویم وندرس، «روبان سفید» دیگر اثر برنده نخل طلای هانکه و فیلم نامزد اسکار «اروپا اروپا» ساخته آگنیشکا هلند می‌شود.

آخرین فعایت او به عنوان یکی از تهیه کنندگان در فیلم «رانش قاره‌ای»به کارگردانی لیونل بایر بود که در سال ۲۰۲۲ در بخش دو هفته کارگردانان کن به نمایش درآمد.

مارگارت منه‌گز که از افسران نشان لژیون دونور فرانسه و عضو بفتا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار و آکادمی فیلم اروپا بود، پس از یک دگرگونی بزرگ داخلی در سال ۲۰۲۰ و استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره این نهاد مهم سینمایی، به ریاست آکادمی سزار رسید.

آکادمی سزار اعلام کرد که قصد دارد در مراسم آتی خود در ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ به مارگارت منه‌گز ادای احترام کند و او را شخصیت نمادین سینمای فرانسه خواند که در زمان تصدی ریاست آکادمی سزار، نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد.

این تهیه‌کننده در سال ۲۰۰۲ در گفتگو با روزنامه فیگارو گفت: «اساس تولید فیلم فقط پول نیست. همه چیز به فیلمنامه و رابطه با کارگردان بستگی دارد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha