• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051912599
  • خبرنگار : 50455

قرارگاه مردمی اربعین در قم افتتاح شد

قرارگاه مردمی اربعین در قم افتتاح شد

ایسنا/قم در مراسمی با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) در امامزاده شاه جمال‌لدین، قرارگاه مردمی اربعین سال۱۴۰۳ افتتاح شد.

مهدی قربانی کرم مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم، گفت: طرح بیت الحسین که برای تمرکز زدایی در اسکان زائران صورت گرفته است مورد استقبال قمی‌ها قرار گرفته است.
 
وی افزود: هدف این است قم در ایام اربعین به خیریه بزرگ سیدالشهدا تبدیل شود و همه مردم طعم شیرین میزبانی از زائران حسینی را بچشند.
 
قربانی کرم بیان کرد: برای تکریم زوار اربعین حسینی در قم که عمود اول است امسال زائران غیر ایرانی در ۵۰ نقطه از شهر شامل حسینه‌ها، بقاع متبرک و ورزشگاه‌ها و مدارس اسکان می‌یابند.
 
مسئول قرارگاه مردمی اربعین با تاکید بر لزوم تکریم زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: در بین زائرانی که عازم سفر اربعین می‌شوند شیعیان پاکستان بیش از سایر زوار نیاز به تکریم دارند؛ بنابراین از خادمان تقاضا می‌کنیم که نسبت به این زائران توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
 وی با بیان اینکه شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ آماده پاسخگویی به سؤالات زائران است، یادآور شد: سال گذشته نوجوانان در واحد تماس تحت عنوان «رویش‌های حسینی» به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات زائران بودند و روزانه به طور میانگین هزار تماس را پاسخ دادند.  
 
مسئول کمیته مردمی و خیرین اربعین استان قم افزود: برای سهولت خدمت رسانی زائرانی که از مسیر قم تردد می‌کنند پیامکی حاوی یک لینک برایشان ارسال می‌شود که می‌توانند از طریق آن به کلیه خدماتی که در قم ارائه‌ می‌شود، هدایت شوند.
 
به گزارش ایسنا؛ در مراسم افتتاح قرارگاه مردمی اربعین از خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر شد و همچنین خادم‌های  قرارگاه و شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه ضریح امامزاده شاه جمال الدین را غبارروبی کردند.

این قرارگاه  از ۲۰ مردادماه تا ۱۰ شهریور ماه پذیرای زائران اربعین حسینی است که از اقصی نقاط جهان و ایران عازم کربلا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha