• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403051711471
  • خبرنگار : 71454

«کیت وینزلت» از زوریخ جایزه دستاورد می گیرد

«کیت وینزلت» از زوریخ جایزه دستاورد می گیرد

«کیت وینزلت» بازیگر انگلیسی برنده اسکار با دریافت جایزه نماد طلایی جشنواره فیلم زوریخ مورد تقدیر قرار میگیرد.

به گزارش ایسنا، کیت وینزلت قرار است در جشنواره فیلم زوریخ که از ۳ تا ۱۳ اکتبر (۱۲ تا ۲۲ مهرماه) در کشور سوئیس برگزار می شود مورد تقدیر قرار گیرد و جایزه نماد طلایی جشنواره را پیش از نمایش جدیدترین فیلمش با عنوان «لی» دریافت کند. 

وینزلت در فیلم «لی» در نقش عکاس جنگ لی میلر ایفای نقش می کند و همچنین به عنوان یکی از تهیه کنندگان این فیلم حضور داشته است. آنتونی پنروز، پسر لی میلر و کیت سولومون، تهیه کننده مشترک فیلم نیز در این نمایش در جشنواره زوریخ حضور خواهند داشت.

این فیلم به کارگردانی الن کوراس، داستان میلر را روایت می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار مجله بریتانیایی «وُگ» نامی برای خود دست و پا کرد. وینزلت در این فیلم  نقش یکی از مهم ترین عکاسان زن جنگی قرن بیستم در ماموریت خود برای فاش کردن حقایق پنهان رایش سوم را ایفا می کند. 

به گزارش ورایتی، کیت وینزلت در فیلم «لی» در کنار اندی سمبرگ، آندریا رایزبورو، الکساندر اسکارسگارد، جاش اوکانر و ماریون کوتیار بازی مقابل دوربین رفته است. 

کریستین یونگن، مدیر هنری جشنواره فیلم زوریخ، گفت: «کیت وینزلت نماد واقعی سینماست و با تطبیق پذیری اش در فیلم های پرفروش استودیویی بزرگ و همچنین تولیدات مستقل کوچک، می درخشد. انتخاب چند وجهی نقش‌ها و کار طولانی‌اش در هالیوود او را در بین مخاطبان نسل‌های مختلف محبوب می‌کند». 

فعالیت حرفه ای وینزلت در سال ۱۹۹۴ و در سن ۱۱ سالگی با بازی چشمگیر او در فیلم «موجودات آسمانی» ساخته پیتر جکسون آغاز شد. در سال ۱۹۹۵، او نقش ماریان داشوود را در «عقل و احساس» بازی کرد که برای آن نخستین نامزدی اسکار را دریافت کرد. وی در سن ۲۲ سالگی به موفقیت بزرگی دست یافت و برای دومین بار برای بازی تکان دهنده اش در نقش رُز در فیلم «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون (۱۹۹۷) نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

او بار دیگر برای فیلم‌های «آرییس» (۲۰۰۱)، «درخشش ابدی یک ذهن پاک» (۲۰۰۴)، «کودکان کوچک» (۲۰۰۶) و «استیو جابز» (۲۰۱۵) نامزد اسکار شد و در نهایت برای بازی در نقش هانا اشمیتز در فیلم «کتابخوان» ساخته استفن دالدری (۲۰۰۸) برنده جایزه اسکار شد.

کیت وینزلت برای سریال های «میلدرد پیرس» (۲۰۱۱) و «میر اهل ایست تاون» (۲۰۲۱) هم برنده جایزه امی شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha