• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051409027
  • خبرنگار : 50184

/مسافران کرمانشاهی پاریس ۲۰۲۴/

آرین سلیمی، دهه هشتادیِ تازه نفس و پرانگیزه

آرین سلیمی، دهه هشتادیِ تازه نفس و پرانگیزه

ایسنا/کرمانشاه سی و سومین دوره بازیهای المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ از پنجم مرداد آغاز شده و کاروان ایران متشکل از ۴۰ ورزشکار از ۱۳ رشته در این رقابت‌ها حضور دارد.

تکواندو یکی از این رشته‌هاست که برای اولین بار از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی وارد بازیهای المپیک تابستانی شد و تکواندوکاران کشورمان هم تاکنون در شش دوره این رقابتها حضور پیدا کرده‌اند و در مجموع توانسته‌اند دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز را از این آوردگاه بزرگ برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

کسب این تعداد مدال باعث شده تا تکواندو، پس از کشتی و وزنه برداری به سومین رشته پرمدال ایران در بازیهای المپیک تبدیل شود. 

و حالا این بار در المپیک پاریس تکواندو ایران با چهار نماینده یعنی ناهید کیانی، مبینا نعمت زاده، مهران برخورداری و آرین سلیمی حضور پیدا کرده، به امید اینکه دوباره مدالهای خوشرنگی از این آوردگاه به نام تکواندوی ایران ثبت شود و ناکامی المپیک توکیو در عدم کسب مدال جبران شود.

یکی از امیدهای تکواندو ایران برای کسب مدال در پاریس ۲۰۲۴، آرین سلیمی جوان کرمانشاهی از نسل دهه هشتادی‌هاست. جوانی که علیرغم اینکه سن کمی که دارد، اما طی یکی دو سال گذشته توانسته در مسابقات برون مرزی عملکرد درخشانی از خود نشان دهد و به مدالهایی همچون نقره بازیهای آسیایی ۲۰۲۳ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۳ دست پیدا کند.

این جوان ۲۰ ساله کرمانشاهی فروردین سال گذشته قول داده بود که سهمیه المپیک را کسب کند و همینظور هم شد و به وعده‌اش عمل کرد تا چند روز پیش به همراه دیگر ملی پوشان کشورمان عازم المپیک پاریس شود.

آنطور که مسعود حجی زواره از قهرمانان پیشین تکواندوی ایران و رییس کنونی هیات تکواندوی کرمانشاه می‌گوید، آرین سلیمی می‌تواند در المپیک پاریس با خودباوری به مدال دست پیدا کند و روی سکو برود.

حجی زواره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: آرین سلیمی تکواندو را از خردسالی شروع کرده و طی چند سال اخیر عملکرد خوبی در مسابقات برون مرزی داشته و نشان داده که استعداد فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: هرچند المپیک میدانی بزرگ و متفاوت برای رقابت است، اما معتقدم آرین می تواند با تمرکز و اعتماد به نفس، در این رقابتها مدال آور باشد.

حجی زواره ادامه داد: این تکواندوکار جوان زحمات زیادی برای رسیدن به این نقطه کشیده و مسئولین هم اعم از رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان حمایتهای خوبی از او داشته و امیدوارم دل مردم را با کسب خوشرنگ‌ترین مدال شاد کند و طلسم ۱۶ سال تکواندو ایران را در عدم کسب مدال طلا بشکند.

آرین سلیمی شنبه هفته آینده، ۲۰ مرداد اولین مسابقه خود را در بازیهای المپیک پاریس انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha