• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403051308518
  • منبع : بازار

بررسی سرمایه‌گذاری در صنعت فرنچ فرایز با فناوری گروه صنعتی پویش کاران در ایران

بررسی سرمایه‌گذاری در صنعت فرنچ فرایز با فناوری گروه صنعتی پویش کاران در ایران

امروز در شرایطی در کشور به سر می بریم که وقتی بحث از ورود به سرمایه گذاری در حوزه تولید و کارآفرینی می شود هجمه ای از مسائل و مشکلات گوناگون به ذهن خطور می کند و فکر شکست در سرمایه گذاری اجازه حرکت خاصی را به سرمایه‌گذار نمی دهد. از این رو بالاجبار با هدایت نقدینگی به سمت بازارهای سیاه و واسطه گری، عملا چرخه گردش سرمایه در کشور مختل شده یا با مشکلات زیادی رو برو می گردد.

به گزارش ایسنا به نقل از پویش‌کاران، در این مطلب برآن هستیم تا واقعیاتی را در زمینه سرمایه گذاری در صنعت تخصصی و خط تولید و فرآوری سیب زمینی نیمه آماده – فرنچ فرایز مطرح کنیم تا روشنگری بیشتری برای علاقه مندان ایجاد شود.

مشکلات سرمایه گذاری در ایران

به طور کلی سرمایه گذاری در هر موقیعت و کشوری همواره با مسایل و مشکلات خاص خودش روبرو بوده است. در بررسی کلی فرصت ها، صنایع غذایی از ریسک کمتری نسبت به سایر صنایع برخوردار بوده و یک مزیت بزرگ رقابتی را در بین متقاضیان دارد.

از این رو، رویکرد ما ارزیابی مشکلات در حوزه صنایع غذایی می باشد که می توان به مسائلی نظیر نبود مدیریت قدرتمند و اصولی در مسائل راهبردی و استراتژیک، زمان بر بودن اقدامات قانونی و ثبت برند و مجوزها و سخت گیری های غیر کارشناسی، تحمیل نوسانات شدید قیمتی به تولید کننده به دلیل زمان بر شدن پروسه صدور مجوزها و عدم حمایت از تولید کننده، مشکلات مربوط به تامین انرژی، زمان بر بودن مسائل اعتباری و تامین مالی توسط بانک ها، معطلی های بیجا در گمرک، برخوردهای سلیقه ای و رانتی و بی نظمی در سیاست گذاری های روابط خارجی و مراودات مالی با سایر کشورها اشاره نمود.

فرصت های سرمایه گذاری در ایران

کشور ایران به دلیل قرارگیری در فاز توسعه و ارتقاء زمینه های تخصصی و پتانسیل های بالقوه خود در بسیاری از زمینه های تجاری، معدنی، غذایی و نفت و پتروشیمی، توانایی ارز آوری و درآمدزایی بالایی را نسبت به بسیاری از کشورها داراست. ایران با قرارگیری در یکی از مراکز انرژی دنیا و همین طور کریدورهای بین المللی، مزیت های خاصی را برای سرمایه گذاری دارد.

در صنایع کشاورزی و غذایی از جمله سیب زمینی، کشور ایران دارای رتبه سیزدهم دنیا با ظرفیت تولید بیش از 5.5 میلیون تن سالیانه از جنبه حجم تولید بوده که بسیار حائز اهمیت می باشد. سیب زمینی با توجه به اینکه به عنوان ماده اولیه پایه غذایی در دنیا شناخته می شود جایگاه ویژه تری نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارد.

تیم تحقیق و توسعه گروه صنعتی پویش کاران، بعد از حدود چهارسال تحقیق و بررسی های میدانی، با دستورکار قراردادن ورود به تولید و واردات فناوری خطوط فرآوری محصولات کشاورزی، اقدام به آنالیز و برآوردهای تخصصی در زمینه فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فرنچ فرایز نموده است و با تشکیل شش کارگروه تخصصی، صفر تا صد ورود به عرصه تولید این محصول را در اختیار متقاضیان محترم قرار داده است.

در ادامه این مقاله در مورد یکی از فرصت های خاص سرمایه گذاری در حوزه محصولات کشاورزی و فرآوری به صورت فصیل تر پرداخته شده است.

چرا فرآوری سیب زمینی و فرنچ فرایز ؟؟

بررسی سرمایه‌گذاری در صنعت فرنچ فرایز با فناوری گروه صنعتی پویش کاران در ایرا

به طور منطقی هر سرمایه گذاری در هر صنعتی می بایست از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرد که با توجه به موضوع این مطلب که مربوط به بررسی تولید سیب زمینی نیمه آماده-فرنچ فرایز می باشد شامل موارد زیر است:

مزیت کشور محل سرمایه گذاری نسبت به سایر کشورها:

کشور ایران به لحاظ دسترسی مناسب به مواد اولیه و مزایایی که عرض شد از مزیت بالاتری نسبت به کشورهای همسایه خود از جمله ترکیه برخوردار می باشد که یک مزیت بزرگ محسوب می گردد.

مزیت شخصی سرمایه گذار و شرایط مورد نیاز احداث طرح:

جنبه شخصی سرمایه گذار از جنبه مزیت های ایجاد شده توسط وی در ارائه محصول و دیدگاههای اقتصادی سرمایه گذار بسیار حائز اهمیت می باشد. سرمایه گذار در این خط تولید در سه حوزه می بایست به صورت تخصصی عمل نماید:

  • تامین مواد اولیه مناسب
  • تکنولوژی خط تولید
  • فروش و بازرگانی

با بررسی های به عمل آمده، سرمایه گذاری در تولید و بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده-فرنچ فرایز، به چند دلیل در ایران توجیه بالایی برای سرمایه گذاری دارد:

  • دسترسی آسان به مواد اولیه
  • تامین مواد اولیه مورد نیاز با قیمت مناسب
  • دسترسی به نیروی کار با قیمت مناسب
  • دسترسی به انرژی پایدار
  • بیشترین متقاضیان خرید فرنچ فرایز خارجی هستند!
  • خرید تضمین شده محصول تولید شده!
  • سوددهی مناسب
  • بازگشت سرمایه کمتر از دوسال
  • عدم نیاز به نیروی متخصص
  • عدم وجود رقیب خارجی قدرتمند و بزرگ در حوزه بازارهای هدف
  • عدم قیمت گذاری دستوری!
  • عدم نیاز به قطعات وارداتی گران قیمت

و سایر مواردی که از حوصله این مقال خارج است.

بنابراین با توجه به پروژه های ایجاد شده در کشور و بررسی آماری و ریالی آنها، شاهد موفقیت کارخانجات احداث شده در کشور می باشیم که موارد مطروحه بالا را اثبات می کنند.

برای احداث کارخانه تولید فرنچ فرایز از کجا شروع کنیم ؟

پس از بررسی مزیت های تولید محصول سیب زمینی و بحث های مربوط به فرآوری آن، سرمایه گذار نیاز به یک طرح امکان سنجی برای تولید پیدا خواهد کرد. یک طرح و در واقع نقشه راه که بر مبنای آن بتوان سریع ترین و کم هزینه ترین مسیر را طی نمود.

واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی پویش کاران با اقدامات فنی و تیم های تخصصی خود توانایی ارائه بهترین راهکارها برای این محصول ارزشمند خواهد داشت. نوع سیب زمینی مورد نیاز و نحوه انتقال و انبارش، دانش فنی تولید و همینطور نحوه بازاریابی و فروش محصول توسط متخصصین این حوزه صورت می پذیرد و این گروه صنعتی از آغاز راه تا پایان در کنار مشتریان خود خواهد بود.

به طور کلی، جهت شروع احداث یک کارخانه فرآوری، نیاز به زمین مورد تایید نظر کارشناسی بوده و پس از انتخاب، درخواست کسب جواز تاسیس از سازمان جهاد کشاورزی ارائه شده و پس دریافت موافقت اصولی،  آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز آغاز می گردد.

بررسی سرمایه‌گذاری در صنعت فرنچ فرایز با فناوری گروه صنعتی پویش کاران در ایرا

یکی از ضوابط فنی گروه صنعتی پویش کاران این است که مشاوره و ایجاد زیر ساخت ها با نظارت تیم فنی این شرکت انجام شده و بر مبنای استانداردهای بین المللی صورت می گیرد. فرایند صفر تا صد ساخت ماشین آلات و راه اندازی نیز توسط اکیپ های راه انداز این شرکت صورت می پذیرد.

برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه راهنمای راه اندازی و سرمایه گذاری در خط تولید سیب زمینی خلال شده مراجعه کنید.

ماشین آلات ایرانی بخریم یا خارجی؟

یکی از مباحثی که در احداث کارخانه سیب زمینی نیمه آماده بسیار مورد توجه قرار می گیرد، انتخاب ماشین آلات می باشد. به این صورت که سرمایه گذاران بیشتر بنا بر این منطق که ماشین آلات ساخت اروپا از بهترین متریال و کیفیت برخوردار می باشند اقدام به تامین ارزی و خرید ماشین آلات می نمایند.

حال، توجه به این نکته ضروری می باشد که شرکتهای اروپایی بر مبنای منطق و شرایط اقلیمی اروپا، ماشین آلات سازگار با سیب زمینی های تولید شده در آنجا را طراحی می کنند. حال آن که، در کشور ما به لحاظ تفاوت های اقلیمی، ژن های متفاوتی از سیب زمینی کشت می شود که بنابر تجربیات مختلفی که با ماشین آلات اروپایی در گذشته بدست آمده است، این تفاوت ها بعضا باعث تعطیلی و از کارافتادن کارخانه شده است و ماشین آلات قادر به سازگاری با سیب زمینی های مورد کشت در ایران نبوده است.

مورد دوم که در رابطه با این ماشین آلات می توان به آن اشاره نمود عدم مدیریت در مصرف آب می باشد. با توجه به قرارگیری کشور ایران در اقلیم نیمه خشک و خشک، توجه به این مطلب بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. ماشین آلاتی برای تولید این خطوط تولیدی مناسب می باشند که مصرف کنترل شده آب را در اولویت کاری داشته باشند.

شرکت پویش کاران چه فناوری جدیدی در زمینه تولید فرنچ فرایز ارائه می کند؟

گروه صنعتی پویش کاران با همت متخصصین داخلی، تکنولوژی تولید ماشین آلات فرنچ فرایز به صورت کاملا ایرانی، با کیفیت طراحی مکانیزم اروپایی و دانش فنی تولید فرنچ فرایز، امکان ارائه با کیفیت ترین سطح تولید محصول فرنچ فرایز به خریداران محترم را داشته و در کنار ارائه ماشین آلات، مشاوره های فروش محصول را در اختیار خریداران محترم قرار می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت ما www.poyeshkaran.com مراجعه کرده و با واحد فروش شرکت تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha