• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051308430
  • خبرنگار : 50034

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی موثرند

رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی موثرند

ایسنا/همدان  نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید برایجاد نشاط اجتماعی، گفت: حداقل کاری که رسانه‌ها می‌توانند برای ایجاد نشاط اجتماعی انجام دهند این است که فضای یأس را ایجاد نکنند.

آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی شنبه ۱۳ مرداد در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان همدان، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، اظهاکرد: طبق  ضوابط بین‌المللی تقابل با رژیم صهیونیستی حق قانونی کشور ماست و کسانی که توصیه به خویشتن داری می‌کنند توصیه‌های غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه این حق قانونی کشور است که به لحاظ تعدی که به آن صورت گرفته تصمیم بگیرد که چه کند، تصریح کرد: عجیب است امروز بعضی از سازمانها و کشورهایی که ما را توصیه به خویشتن‌داری می‌کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به نیازهای اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای خبرنگاران بحث بیمه است چرا که خیلی از خبرنگاران بیمه ندارند و باید به این موضوع توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش خبرنگاران با حقوق و مزایایی که در شرایط فعلی دریافت می‌کنند واقعاً مجاهدت است، بیان کرد: مساله بیمه مساله بسیار مهمی است و باید برای آن تدبیر کرد.

شعبانی موثقی اظهار کرد: هفته خبرنگار فقط برای تشکر از خبرنگاران نیست بلکه باید بستری فراهم شود و مشکلات این قشر شنیده شود و اقداماتی صورت بگیرد.

رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی موثرند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید براینکه در سندفرهنگی استان پنج اولویت فرهنگی وجود دارد، گفت: سند فرهنگی نوشته شده و وعده‌هایی دولت سابق داده است اما خیلی نتوانسته‌ایم این سند را پیش ببریم.

وی افزود: اولویت‌های سندفرهنگی مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی استخراج شده است که یکی از مشکلات ما در استان همدان نشاط اجتماعی است.

شعبانی موثقی با تأکید براینکه یکی از مشکلات همدان نشاط اجتماعی است، اظهار کرد: نقش رسانه‌های ما در کاهش طلاق، کاهش آسیب‌های اجتماعی و یا ایجاد نشاط اجتماعی چیست ؟ آیا رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی مسئولند؟ آیا اگر میخواستید نمی توانستید ایجاد کنید؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه برنامه ای برای اقشار آسیب‌پذیر نداریم در حوزه ایجاد نشاط اجتماعی،  خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که آسیب‌های اجتماعی به ما ارتباطی نداشته باشد به طوری‌که در بحث اعتیاد، طلاق امکان ندارد ارتباطی به ما نداشته باشد.

وی با طرح این سوال که رسانه‌ها در حل آسیب‌های اجتماعی در کجا قرار گرفتند؟، ادامه داد: آیا تحقیق میدانی جامعه شناسانه انجام شده که مشخص شود رسانه‌ها در این زمینه چه اقداماتی انجام دادند؟

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی موثرند اما آیا با کنش‌گری به سمت ایجاد نشاط اجتماعی رفته یا خیر؟، تصریح کرد: حداقل کاری که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند این است که فضای یأس را ایجاد نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید براینکه بخشی از معضلات ما مربوط به مسئولان هستند، یادآور شد: یادمان نرود برای اداره کشور حاکمیت کافی نیست بلکه حکمرانی لازم است. حکمرانی خوب در دنیا یک مسأله جدی است. در حکمرانی مردم نقش اساسی دارند.
به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از پوستر هفته خبرنگار در استان همدان رونمایی شد.

رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی موثرند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha