• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403051006894
  • خبرنگار : 30189

دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران، ضمن زیارت بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام و قرائت فاتحه در کنار مزار شهدای خدمت شهید حسین امیر عبداللهیان و شهید سید مهدی موسوی و همچنین شهیدان سید مهدی جلادتی و وحید زمانی‌نیا با تولیت این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن خیر مقدم، به لزوم ارتقاء و افزایش سطح همکاری‌های میان دو کشور تأکید کرد.

وی با توجه به مسئولیت و تجارب گذشته خود به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظرفیت‌های آستان مقدس را متنوع و مهم دانسته و در سطوح مختلف علمی و فرهنگی برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر کشور عراق اعلام آمادگی کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به ظرفیت های موجود در این بارگاه ملکوتی از جمله مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، کتابخانه مرکزی آستان مقدس و نسخ خطی موجود، بر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی ویژه دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان در کشور عراق با برگزاری اجلاسیه های سالیانه و همکاری و تعامل هرچه بیشتر در زمینه پژوهش و مبادله کتب تخصصی در حوزه قرآن و حدیث و بررسی و احیاء آثار تاریخی و نسخ خطی تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار  یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران با اشاره به فعالیت‌های اخیر در زمینه مباحث علمی و فناوری که بسترساز گسترش روابط با ایران بوده است بر نقش روابط اجتماعی و فرهنگی در تداوم روابط فی‌مابین با توجه به ظرفیت‌های آستان مقدس تأکید کرد.

در پایان این دیدار پرچم متبرک گنبد مطهر حرم امام حسین(ع) از سوی رایزن فرهنگی کشور عراق به تولیت آستان مقدس اهداء شد.

دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha