• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403051006653
  • خبرنگار : 71461

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران آمده بود، علما و اندیشمندان و مداحان با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند.

آیت الله نوری همدانی:بی شک این ترورها نشان از زبونی رژیم صهیونیستی دارد

به گزارش ایسنا، ‌آیت‌الله حسین نوری همدانی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در پیامی آورده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 


﴿مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴾ (سوره احزاب، آیه ۲۳)

خبر شهادت شخصیت مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه موجب تأسف و تأثر گردید.  

بی‌شک، این ترورها نشان از زبونی رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن به روزهای پایانی این رژیم نامشروع می‌باشد؛ اما مستکبران خصوصاً آمریکا جنایتکار به عنوان‌ حامی اصلی صهیونیست و خود اسرائیل غاصب بداند که جبهه مقاومت نه تنها خللی در عزم راسخش برای نابودی اسرائیل ایجاد نخواهد شد، بلکه مستحکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهند داد و بی‌تردید شهادت این مجاهد راه را برای محو این رژیم سفاک و آدم کش هموار خواهد نمود.  اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک، شهادت این شخصیت محترم را به رهبر معظم انقلاب و همه جبهه مقاومت در سراسر جهان تسلیت و تبریک عرض می‌نمایم.  

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

آیت الله اعرافی:اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه تجاوز به حریم ایران بود

متن بیانیه آیت الله اعرافی- مدیر حوزه‌های علمیه - به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ﴿۲۳/احزاب﴾

شهادت ناجوانمردانه برادر بزرگوار و مجاهد فی‌سبیل‌الله شهید اسماعیل هنیه باعث تاثر و تالم شدید اینجانب گردید.

آقای شهید هنیه سالهای متمادی است که خار چشم ایادی استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونسیتی بود و مخصوصاً بعد از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و پیروزی تاریخی مجاهدان حماس بر دشمن زبون صهیونیستی این عقده برای آنها صد چندان شد.

رژیم صهیونسیتی که نفس‌های آخر خود را می کشد با شهادت این مجاهد و شهید با عظمت آن هم داخل ایران، پستی و زبونی خود را بیش از پیش برای همه اثبات کرد و قطعاً این کار با چراغ سبز و حمایت آمریکا انجام شده است که باید در این زمینه پاسخگو باشد.

انتظار می‌رود انتقام شهادت ناجوانمردانه مهمان عزیز ما شهید دکتر اسماعیل هنیه که با تجاوز به حریم کشور اسلامی ایران انجام شده است علاوه بر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران با واکنش مجاهدین و رزمندگان اسلام در مناطق مختلف فلسطین و منطقه غرب آسیا انجام گیرد.

اینجانب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری، عموم مجاهدان محور مقاومت و نیروهای دلاور حماس و مخصوصاً خانواده این شهید بزرگوار ابراز می‌دارم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور: قطعا جبهه مقاومت در گرفتن انتقام خون شهید اسماعیل هنیه درنگ نخواهد کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور - با صدور پیامی، شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است: 
 
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أموتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون 
انالله و انا الیه راجعون 
شهادت جانسوز و مظلومانه دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، دلدادگان گفتمان  مقاومت در سرتاسر جهان را متاثر و خشمگین ساخت.  
شهید اسماعیل هنیه که دهها شهید از خاندان خود از جمله فرزندان و نوه‌هایش را تقدیم آرمان فلسطین و مقاومت کرده بود، خود نیز به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در مسیر آزادی قدس شریف رسید و ثمره سال‌ها مجاهدت خالصانه خود را از خداوند متعال دریافت کرد.  
قطعا جبهه مقاومت در گرفتن انتقام خون شهید اسماعیل هنیه درنگ نخواهد کرد. خون پاک شهید اسماعیل هنیه همانند دیگر رهبران شهید و فقید مقاومت، عزم منادیان بی شمار آزادی قدس شریف در سرتاسر جهان را در ادامه این مسیر نورانی، جزم خواهد کرد.  
شهادت اسماعیل هنیه را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، ملت غیور فلسطین، امت اسلام و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان، همنشینی با رهبران شهید مقاومت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سیدعباس موسوی، شهید ابومهدی المهندس، شهید عماد مغنیه را برای این شهید بزرگوار مسئلت می‌نمایم.  

همچنین برخی از مداحان از جمله میثم مطیعی، حسین طاهری، سید مصطفی میرداماد، محسن محمدی پناه، محسن عراقی و مسعود پیرایش به این حادثه تروریستی واکنش نشان دادند.  

میثم مطیعی در تویئتی آورده است:

الثار لدم الضیف دین برقبتنا 

انتقام خون مهمان بر ذمه ماست.

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

همچنین حسین طاهری نیز در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت: شهادت فرماندهان حزب الله لبنان در ضایحه و همینطور جناب اسماعیل هنیه(ره) در تهران را به محضر رهبر جبهه مقاومت جهان اسلام امام خامنه‌ای حفظهالله تسلیت عرض می‌کنیم.

# سر خم می‌سلامت

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

محسن عراقی نیز آورده است: شهادت اسماعیل هنیه در تهران بسیار شبیه به شهادت حاج قاسم عزیز در بغداد بلکه شهادت‌های اخیر است. منشا خباثت و جنایت‌ها یکی است اما جریان نفوذ را هم دست کم نگیریم. قطعا عزم انتقام خون این مهمان عزیز ما کار دشمن جنایت پیشه و شبکه کثیف نفوذ را به زودی و با هم یکسره خواهد کرد.

ان‌اشاالله قریبا

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان  در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی: آن شهید مجاهد نماد مقاومت علیه صهیونیست جهانی و پرچم دار آزادی قدس شریف بود
مجید باباخانی- رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی- در پیامی با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه آورده است :
بسم رب الشهدا و الصدیقین
 ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون
شهادت اسماعیل هنیه، مبارز نستوه مقاومت اسلامی را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
آن شهید بزرگوار در ماه محرم که ماه پیروزی خون بر شمشیر است و در ام القرای جهان اسلام توسط شقی‌ترین دشمنان عالم بشریت و در تروری ددمنشانه شربت شیرین شهادت نوشید و به دیدار معبود شتافت.
آن شهید مجاهد نماد مقاومت علیه صهیونیست جهانی و پرچم دار آزادی قدس شریف بود. این اقدام، عجز دشمنان مقاومت در میدان رزم را بیش از همیشه نشان داد. ملت ایران، ترور او را که مهمان عزیز خود بود، بر نخواهد تابید و انتقام سختی چشم انتظار عاملان این اقدام هولناک خواهد بود.
بی شک خون شهید هنیه طلیعه دیگری برای برآمدن خورشید ظفر و آزادی فلسطین عزیز است.
قاضی‌عسکر: رژیم کودک کش اسرائیل هرگز به فکر پایان دادن به ماجراجویی‌های خائنانه خود نبوده و نیست
متن بیانیه سیدعلی قاضی عسکر- تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)- به شرح زیر است:
بسمه تعالی
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
ترور شخصیت برجسته و مجاهد خستگی ناپذیر مرحوم شهید اسماعیل هنیه -رحمه الله علیه- رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر ثابت کرد که رژیم کودک کش اسرائیل هرگز به فکر پایان دادن به ماجراجویی‌های خائنانه خود نبوده و نیست و تنها راه، مقاومت در برابر این جنایتکاران جنگی است.
اینجانب ضمن محکوم کردن این ترور خائنانه، شهادت این عزیز فرزانه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظله) و به آزادی‌خواهان جهان و بالاخص مردم شجاع و فداکار فلسطین تسلیت عرض نموده پیروزی نهایی را برای جبهه مقاومت از خداوند متعال مسئلت دارم.

ثمره خون شهدای مقاومت چیزی جز نابودی رژیم غاصب صهیونیستی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری-  دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:
بِسمِ رَبِّ الشُّهَداء وَ الصِدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
 
شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس ؛ شهید اسماعیل هنیه (رضوان الله علیه)، مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت اسلامی را به امت اسلام و مردم مجاهد و مظلوم فلسطین، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و همه آزادی خواهان و حق طلبان دنیا به ویژه خانواده مقاوم و فداکار این شهید والامقام تسلیت عرض می نماییم.  
آن شهید مجاهد و پرچمدار آزادی قدس شریف، همواره در راه آزادی و عدالت، در برابر پروژه سلطه‌گری آمریکا و اشغالگری رژیم سفاک صهیونیستی ایستاد و در طول این سال ها با انتظار شهادت زندگی کرد.
این عملیات تروریستی و بزدلانه رژیم صهیونیستی بیش از پیش چهره خبیث این رژیم فاسد را در زیر پا گذاشتن تمام قوانین بین المللی و انسانی برای رسیدن به اهداف نامشروع خود بر همگان ثابت کرد.
صهیونیسم جنایتکار بداند که خون مطهر شهید هنیه (رضوان الله علیه) ، عزم و اراده‌ ملت‌های آزاده و پایداری مجاهدان مقاومت را برای مقابله با استکبار جهانی و رژیم آپارتاید و غاصب سرزمین فلسطین بیش از پیش تقویت خواهد کرد و ثمره خون شهدای مقاومت چیزی جز نابودی رژیم غاصب صهیونیستی نیست.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه، بر تداوم حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و اقدام قاطع کشورهای مسلمان در مجامع و محاکم بین المللی برای برخورد با رژیم صهیونیستی تأکید دارد و ان شالله به زودی انتقام خون این شهید بزرگوار از سران صهیونیستی گرفته خواهد شد.
با تقدیم تسلیت عمیق خود و آرزوی سلامتی و توفیق خدمت در راه اسلام برای خانواده معزز هنیه ، از خداوند متعال برای این فرمانده شهید، علو درجات و رحمت و رضوان واسعه الهی را مسئلت داریم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: پیوند ایران و فلسطین با این جنایت سست نخواهد شد
عبدالحسین خسرو پناه- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی- در ویراست آورده است:  ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونسیتی، نشانه‌ایاز بحران موجودیت این رژیم است. پیوند ایران و فلسطین با این جنایت سست نخواهد شد و شکست رژیم اشغالگر در میدان با ترور جبران نمی‌شود. مقاومت اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۰

تسلیت به ایران و فلسطین