• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403051006367
  • خبرنگار : 71454

قلب افتخاری سارایوو برای «الکساندر پین»

قلب افتخاری سارایوو برای «الکساندر پین»

الکساندر پین کارگردان برنده اسکار جایزه قلب افتخاری سارایوو را در سی امین دوره این رویداد سینمایی دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «الکساندر پین» که جدیدترین فیلمش «جاماندگان» پنج نامزدی و یک جایزه اسکار به خود اختصاص داد، جایزه قلب افتخاری سارایوو را در سی امین جشنواره فیلم سارایوو به پاس «نقش برجسته‌اش در هنر سینما» دریافت خواهد کرد.

جیم تیلور همکار قدیمی الکساندر پین که در سال ۲۰۰۵  فیلمنامه اقتباسی برنده اسکار فیلم «راه‌های فرعی» را نوشته بود نیز در جشنواره سارایوو حضور خواهد داشت که با نمایش ویژه فیلم «راه‌های فرعی» همراه خواهد شد.

به گزارش ورایتی، پین همچنین یک مسترکلاس در جشنواره برگزار خواهد کرد که فرصتی برای علاقه مندان به سینما خواهد بود تا از او در مورد تولید فیلم، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و سایر جنبه های کلیدی حرفه‌اش یاد بگیرند.

 هشت فیلم بلند ساخته اکساندر پین تاکنون ۲۴ بار نامزد اسکار شده‌اند که شامل چهار نامزدی برای بهترین فیلم و سه بار برای کارگردانی می‌شود. او دو بار با فیلم‌های «راه‌های فرعی» و «جاماندگان» برای فیلمنامه اقتباسی برنده اسکار شده است.

 از فیلم‌های او نیز می‌توان به «شهروند روت» (۱۹۹۶)، «انتخابات» (۱۹۹۹)، «درباره اشمیت» (۲۰۰۲)، «زادگان» (۲۰۱۱)، «نبراسکا» (۲۰۱۳) و «کوچک سازی» (۲۰۱۷) اشاره کرد.

«ژوان مارجانوویچ» مدیر جشنواره گفت: «به الکساندر پین جایزه قلب افتخاری سارایوو اعطا می‌شود، نه تنها به این دلیل که او سارایوو را دوست دارد، بلکه به این دلیل که در مرکز همه داستان‌های او افرادی با قلب بزرگ قرار دارند. او به‌عنوان کارگردانی که توانایی قابل‌توجهی در آمیختن طنز و اندوه دارد، اثری محو نشدنی در سینمای معاصر گذاشته است. داستان سرایی روشنگر و نگاه تیزبین او به احساسات انسانی همچنان الهام بخش فیلمسازان در سراسر جهان است».

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ اگوست (۲۶ مرداد تا دوم شهریور) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha