• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050603341
  • خبرنگار : 50237

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبرداد

کاهش ۶۲ درصدی حوادث کار در همدان

کاهش ۶۲ درصدی حوادث کار در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در سال جاری ۳۶ حادثه کار در سطح کارگاه‌های استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۶ حادثه کار، روند کاهشی ۶۲ درصدی داشته است.

 یوسف شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، بازرسی از کارگاه‌ها با هدف اجرای صحیح قوانین و مقررات، صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث  را یکی از مهمترین اقدامات حوزه روابط کار دانست و اظهار کرد: در راستای صیانت از نیروی کار و کمک به اجرای قوانین و مقررات مربوط به وسایل ایمنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری استان در طول سال مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های بازرسین کار نزدیک به ۹۰۰۰ نوبت بازرسی ادواری و موردی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها برای صیانت از سلامت و بهداشت کارگران شاغل در ۲۴ هزار واحد کارگری مشمول قانون کار در سطح استان همدان انجام می‌شود، افزود: در راستای پیشگیری از حوادث ناشی از کار بازرسان و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در واحدها و ابلاغ موارد مربوط به مسائل ایمنی و بهداشت کار کمک می‌کنند که این مسائل در واحدهای کارگری به خوبی انجام شوند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش ۳۶ درصدی بازرسی از واحدهای کارگری در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۳ حدود ۳۳۶۰ نوبت بازرسی از واحدهای کارگری انجام شده که این اقدام در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۲۱۲۸ مورد بوده است.

شعبانی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۷۶ مورد حادثه کار منجر به جراحت، قطع عضو و فوت بررسی شده که این آمار در سال گذشته ۸۲ مورد بوده و این نشان‌دهنده بهبود عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاهش هشت درصدی حوادث کار بررسی شده نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

وی اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۶ حادثه کار در سطح کارگاه‌های استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۶ حادثه کار روند کاهشی ۶۲ درصدی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار که بسیار حائز اهمیت بوده و تعدادی فوتی‌ها از شش مورد در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲ به  چهار مورد در سال‌جاری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha