• پنجشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403042818280
  • خبرنگار : 50037

قاتل اسدآبادی به حرمت امام حسین بخشیده شد

قاتل اسدآبادی به حرمت  امام حسین بخشیده شد

ایسنا/همدان رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد گفت: به حرمت و عشق به امام حسین و محرم با گذشت و رضایت بی‌قید و شرط اولیای دم مقتول، قاتل عمد محکوم به قصاص در این شهرستان شب گذشته بخشیده شد.

رحیم کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرچند وقت یک بار به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از جمله ماه محرم توسط معاونت توسعه حل اختلاف قوه قضاییه پویشی به نام "به عشق امام حسین می‌بخشم"  در سراسر کشور و به تبع آن در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود .

وی تصریح کرد: در همین رابطه در این پویش طلایه داران صلح که  از افراد متنفذ و دارای احترام و  نفوذ کلام بالا در بین مردم هستند از بین مردم برای فرهنگ سازی صلح و سازش  پرونده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کاظمی ادامه داد: در پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» در ایام ماه محرم در شب گذشته با پیگیری‌های دادستان شهرستان و صلح یاران شهرستان یک مورد قتل عمد که در سال گذشته اتفاق افتاده بود قاتل محکوم به قصاص  این پرونده با رضایت بدون قید و شرط اولیای دم مقتول به حرمت ایام ماه محرم و عشق امام حسین بخشیده شد و از قصاص رهایی یافت‌.

کاظمی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در مورد پرونده‌های قتل منجر به صلح و سازی در سطح استان همدان پیشرو است، خاطرنشان کرد: از محرم سال گذشته تا محرم امسال شش مورد پرونده قتل با پیگیری مجدانه دادستان اسدآباد و صلح یاران شهرستان منجر به صلح و سازش و رهایی قاتل از قصاص شده که یک مورد آن مربوط به محرم امسال بوده است.

وی گفت: دو مورد پرونده قتل دیگر نیز به منظور صلح و سازی توسط دادستان و صلح یاران شهرستان در دست پیگیری برای جلب رضایت اولیا دم مقتولین است.

کاظمی اظهار کرد: خیّرین شهرستان اسدآباد در بخشش قصاص فعالیت خیلی خوبی داشته‌اند و افرادی را که محکوم به قصاص بودند، مصلحین ما ورود پیدا کرده و با خانواده مقتول صحبت و رضایت خانواده مقتول را جلب کردند.

رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد مطرح کرد: این رضایت یا با دریافت مبلغی پول بوده که بخشی از آن توسط خیّرین و بخشی دیگر توسط خانواده محکوم تهیه و تأمین شده و فرد از قصاص رهایی یافته است.

وی گفت: در برخی دیگر از موارد نیز در قالب پویش‌های مختلف به ویژه پویشی که معاونت توسعه حل اختلاف استان در ایام اربعین و محرم به نام پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» راه‌اندازی کرده بود، موفق به کسب رضایت از خانواده مقتول و رهایی محکوم از قصاص شدیم.

وی  یادآور شد: این اتفاق خوب را مرهون مجموعه قوه قضاییه و نیز دادستان اسدآباد و صلح یاران در شهرستان هستیم که این پیگیری آنان قابل تقدیر است.

  انتهای پیام



  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha