• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042717407
  • خبرنگار : 71145

ارتش اشغالگر: حماس همچنان قادر به بمباران تل‌آویو و بیت‌المقدس است

ارتش اشغالگر: حماس همچنان قادر به بمباران تل‌آویو و بیت‌المقدس است

ارتش اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد که برآوردهایش نشان می‌دهد که جنبش حماس همچنان توانایی بمباران تل‌آویو و بیت‌المقدس را دارد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «حماس دارای قابلیت‌های موشکی دوربرد است که می‌تواند به بیت‌المقدس و تل‌آویو برسد. حماس به تولید تسلیحات ضدهوایی از جمله پهپادهای انفجاری بازگشته است و ما مکرراً با استفاده از روش‌هایی که توسعه داده‌ایم، با حملات دقیق و تعقیب جوخه‌های تیراندازی حمله می‌کنیم.»

برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی که شامگاه سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که سه تا از «تیپ‌های القسام» هنوز توسط نیروهای این رژیم نمی‌توانند منهدم شوند و نیمی از نیروی انسانی جنبش حماس که بالغ بر ۳۰ هزار نفر هستند، هنوز زنده هستند.

ارتش اشغالگر به بمباران مراکز پناهگاهی در غزه و مدارس اعتراف کرد و در عین حال در توجیه این حملات مدعی شد که «پناهگاه‌هایی برای آوارگان وجود دارد که حماس سالن‌های تولید نظامی را در آنها باز کرده است». ارتش اذعان کرد: «پنج یا هفت بار به برخی از پناهگاه‌های این آوارگان در ماه گذشته میلادی حمله کردیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی به قتل عام در اردوگاه النصیرات نیز اشاره کرد و مدعی شد: «در یکی از این حملات در النصیرات ۴۰ خرابکار را کشتیم که نیمی از آنها قصد حمله بزرگ به نیروهای ارتش اشغالگر در غزه را داشتند.»

ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه جنگ علیه حماس در غزه «به طور نامحدود ادامه نخواهد داشت»، افزود تا رسیدن به توافق احتمالی مبادله اسیران «هر دقیقه» را استفاده می‌کند و آماده است تا با عواقب آتش‌بس با حماس مقابله کند؛ آتش‌بسی که ممکن است شامل وادار کردن ارتش اشغالگر به عقب‌نشینی کامل از نوار غزه شود.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در عین حال ارتش اشغالگر در ادامه خیال‌پردازی‌ها و دروغگویی‌هایش روز سه‌شنبه مدعی شد که از زمان آغاز جنگ بیش از ۹ ماه پیش تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر از اعضای حماس را شهید کرده و به اسارت درآورده است. بر اساس ادعاهای ارتش اشغالگر، پس از تهاجم زمینی ارتش اشغالگر در ماه‌های نوامبر و دسامبر نیز ۴۳۵ نفر از ۱۲۳۵ نفر در تیپ محله شجاعیه باقی مانده‌اند. طبق این ادعاها، ۶۰ تا ۸۰ درصد توانایی‌های مربوط به سلاح‌های تیپ شجاعیه از بین رفته‌اند.

این در بیانیه از سوی ارتش اشغالگر در دویست و هشتاد و چهارمین روز از جنگ ویرانگر در نوار غزه در وبگاه رسمی آن منتشر شد.

در گزارش رسانه‌های عبری آمده است که ارتش اشغالگر در این مرحله در تعیین تعداد تونل‌ها با مشکل مواجه است.

ارتش ادعا کرد تونل‌های باقی‌مانده به کیفیت مواضع زیرزمینی که از ابتدای جنگ وجود داشتند، نیستند؛ تونل‌هایی که توسط آنها تخریب شده‌اند و شاید یکی از دلایلی باشد که محمد الضیف و رافع سلامه این تونل‌ها را ترک کردند.

وبگاه عبری «واللا» اشاره کرد که علیرغم دستاوردها، ارتش اشغالگر تاکید می‌کند که در میان اعضای حماس انگیزه و تمایل برای مبارزه با ارتش اشغالگر وجود دارد و به طور منظم تلاش می‌شود تا زیرساخت‌ها را بازسازی کرده و فعالان را جذب کنند.

ارتش اشغالگر در خصوص محور فیلادلفیا نیز گفت: ما با منطقه به عنوان یک سیستم برخورد می‌کنیم، زیرساخت‌های زیرزمینی در داخل رفح وجود دارد که از لحاظ قاچاق به فیلادلفیا می‌رسد و با آنها برخورد می‌شود.

ارتش افزود: «عملیات رفح هنوز به پایان نرسیده، بلکه فقط شکل خود را تغییر داده است.»

 طبق بیانیه ارتش اشغالگر، آنهایی که کیلومترها تونل را می‌شمارند سردرگم می‌شوند که اینها کارخانه‌های تولید نظامی، دفاتر فرماندهان، راهروهای بین روستاها و انبارها هستند؟ همه چیز زیر زمین است.

ارتش اشغالگر ادعا کرد: سرعت کشف و انهدام پایگاه‌های زیرزمینی حماس در نوار غزه در ماه‌های اخیر بهبود یافته است. اما در عین حال گفت: ما باید در برابر ارتشی که ۲۰ سال است برای خود سنگر گرفته کار بیشتری انجام دهیم.

در حالی که سخنگوی ارتش اشغالگر ادعا کرد بیشتر تیپ‌های حماس در تهاجم زمینی و سپس در حملاتی که همچنان به نوار غزه ادامه دارد، در معرض آسیب شدید قرار گرفتند، همچنان سه تیپ وجود دارند که ارتش اشغالگر سطح آمادگی آن‌ها را بالا می‌داند. این سه گردان یک گردان بین جنوب خان یونس و رفح و ۲ گردان در دیرالبلح و النصیرات هستند و ارتش اشغالگر اعلام کرد که ممکن است علیه آنها عملیات انجام دهد.

در مورد چهار گردانی که اشغالگران ادعا می‌کردند گردان‌های حماس در رفح هستند، هنوز نابود نشده‌اند، اما برآوردها ادعا می‌کنند عملیات زمینی علیه آنها که حدود ۲ ماه است ادامه دارد، توانایی آنها را برای عملیات به‌عنوان یک گردان بسیار ضعیف کرده است. ارتش توضیح داد که تلاش‌های خود را در رفح در گردان تل‌السلطان متمرکز کرده است و گفت: در رفح ابتدا کل خیابان‌ها را پر از مواد منفجره یافتیم، سپس متوجه این موضوع شدیم.

ارتش اشغالگر با بیان اینکه محله‌های رفح در حال حاضر محاصره شده‌اند، خاطرنشان کرد: «تنها کمتر از ۳۰ هزار ساکن غزه در کل رفح باقی مانده‌اند.»

طبق برآورد ارتش اشغالگر، انتظار می‌رود عملیات گسترده لشکر ۱۶۲ در رفح به زودی پایان یافته و الگوی حملات مکرر در آنجا ادامه یابد که قرار است طی چند سال آینده انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha