• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403042315247
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل هلال احمر گیلان عنوان کرد

شناسایی ۳۴۰ نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان

شناسایی ۳۴۰ نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان از مردم خواست در شناگاه هایی شنا کنند و گفت: از ۳۰۷ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان، ۳۴۰ نقطه خطرآفرین شناسایی شده است.

هادی سلیمی در گفت وگو با ایسنا، جمعیت هلال احمر استان گیلان را مسئول کمیته پیشگیری و کاهش تلفات انسانی ستاد ساماندهی سواحل استان دانست و اظهار کرد: اصل مهم در سواحل پیشگیری و اطلاع رسانی است تا هموطنان با مخاطرات دریا آشنا شوند و با آگاهی از مواهب ساحل بهره ببرند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر گیلان در راستای ابلاغ استانداری، برنامه ریزی و تدابیر خاصی را در سواحل دنبال می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت ۳۵ طرح سالم سازی در ۱۰ شهرستان ساحلی و راه اندازی ۲۲ شناگاه، یادآور شد: مردم نباید در نقاط خطرآفرین شنا کنند و لذا براساس برنامه ریزی ستاد ساماندهی سواحل استان، استفاده از طرح های سالم سازی در دستور کار است و زیرساخت ها و امکانات رفاهی لازم برای مردم فراهم شده است.

سلیمی با تاکید بر لزوم حفاظت از جان انسان ها در سواحل، خاطرنشان کرد: با هماهنگی ناجیان غریق و هیئت نجات غریق استان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر و مربیان آموزشی در نقاط خطرآفرین حضور داریم و پیشگیری و اطلاع رسانی و آموزش مردم را انجام می دهیم تا به طرف طرح های سالم سازی هدایت شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر و دستگاه های امدادرسان در سواحل حضور دارند تا تلفات را به حداقل برسانیم، گفت: ۲۴۳ ناجی غریق، ۶۰۴ مراقب ساحل و ۲۷۲ مربی و عضو جوان ارزیاب در سواحل استان گیلان حضور دارند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان کودکان و سالمندان را در معرض خطر غرق شدگی در سواحل دانست و بیان کرد: تیم های سحر جمعیت هلال احمر استان در سواحل حضور دارند و فضای بازی و تفریح را برای کودکان فراهم می کنند؛ برای سالمندان نیز برنامه های آموزشی و ورزشی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح «غریق صفر» در سواحل استان گیلان، اضافه کرد: شعار «هر خانواده ایرانی، یک امدادگر» را دنبال می کنیم و لذا از مردم انتظار داریم از طرح های سالم سازی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha