• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041913430
  • خبرنگار : 50587

رقابت ۵۹ هزار داوطلب کنکور در استان اصفهان

رقابت ۵۹ هزار داوطلب کنکور در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر داوطلب در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری، در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، در استان اصفهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با توجه به برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری، رضاعلی نوروزی، دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد داوطلبان کنکور نوبت دوم در استان اصفهان، ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر را شامل می‌شود که از این تعداد ۳۷ هزار و ۶۵۰ نفر زن و ۲۱ هزار و ۴۵۲ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه این آزمون در ۲۷ شهر و ۶۶ حوزه استان اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: صبح روز پنجشنبه، ۲۱ تیر ماه آزمون سراسری علوم انسانی و علوم ریاضی و عصر همان روز آزمون سراسری زبان و هنر برگزار می‌شود، همچنین صبح روز جمعه، ۲۲ تیرماه، آزمون سراسری علوم تجربی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: آزمون سراسری نوبت صبح از ساعت ۰۸:۰۰ و نوبت عصر از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و متقاضیان باید زودتر از زمان ذکر شده در محل برگزاری آزمون حاضر شوند.

نوروزی نیز یادآور شد: حدود ۹ هزار و ۲۳۹ نفر داوطلب در رشته ریاضی، ۱۴ هزار و ۸۰۴ نفر داوطلب در علوم انسانی، ۲۵ هزار و ۱۰۸ نفر در رشته علوم تجربی، ۴ هزار و ۱۳۷ نفر در رشته هنر و تعداد ۴ هزار و ۱۴ نفر داوطلب در رشته زبان در استان اصفهان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با مقایسه تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال جاری با سال گذشته گفت: تعداد متقاضیان کنکور سراسری استان اصفهان در سال گذشته حدود ۶۵ هزار و ۷۰۰ نفر بوده و این تعداد در سال جاری به ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است. این آمار نشان‌دهنده کاهش تعداد متقاضیان آزمون سراسری سال جاری در مقایسه با سال گذشته است.

نوروزی در پایان یادآور شد: در نوبت نخست آزمون سراسری، در اردیبهشت ماه، ۶۴ هزار و ۷۱۹ نفر شرکت کردند، اما این تعداد در آزمون نوبت دوم به ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است. در مجموع شاهد کاهش تعداد متقاضیان آزمون سراسری هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha