• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403041812711
  • خبرنگار : 71974

دبیر کل بنیاد هابیلیان:

ترورهای گروهک منافقین با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد

ترورهای گروهک منافقین با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد

دبیر کل بنیاد هابیلیان گفت: گروهک منافقین اگر حمایت تام و تمام خارجی و مخصوصا آمریکا را نداشت نمی توانست این میزان از ترور را رقم بزند.

به گزارش ایسنا، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد دبیر کل بنیاد هابیلیان امروز در نشست ابزار تروریسم و سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در قبال ایران که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد:فعالیت انجمن بر پایه بازماندگان حملات تروریستی به عنوان سندهای زنده در این خصوص است. جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون قربانی بزرگ تروریست بوده و این خط و مسیر هنوز نیز ادامه داشت. 

وی افزود: انجمن سال ۸۴ کار خود را آغاز کرد اما تا آن سال تعداد قربانیان تروریست مشخص نبود،پس از ۲ سال پژوهش به عدد ۱۷ هزار شهید ترور رسیدیم که آخرین آن احمدی روشن شهید هسته‌ای بود. 

هاشمی نژاد عنوان کرد: دامنه این ترورها همه اقشار را در بر می‌گیرد و با انتخاب هدفمند افرادی را ترور می کردند، شما در هیچ نقطه ای از جهان موردی را پبدا نمی کنید که رئیس جمهور و نخست وزیر به فاصله کمی ترور شوند. برای این اقدامات ۳۵ گروه مامور شدند که جای تاسف دارد که  این گروه‌ها در اروپا دفتر نیز دارند. 

دبیر کل بنیاد هابیلیان ادامه داد: وزارت خارجه آمریکا در سال  ۱۹۷۷ رسما به نقش منافقین در ترور اتباع آمریکایی اعتراف می‌کنند اما به سبب دشمنی با جمهوری اسلامی از این گروهک حمایت می کردند تا جایی که ۹۰ درصد کنگره آمریکا از این گروهک حمایت می‌کنند.

هاشمی نژاد بیان کرد:سندهای جنایت منافقین که مورد تایید اروپا نیز قرار گرفته بود به دست احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل رساندم،‌سندهای فراوانی در این خصوص وجود دارد و ایشان نیز  سندها را  تایید کردند اما در این فضا نیازمند اقدامات حقوقی هستیم. باید گفت گروهک منافقین اگر حمایت تام و تمام خارجی و مخصوصا آمریکا را نداشت نمی توانست این میزان از ترور را رقم بزند. 

وی افزود: در سال ۱۹۸۱ کشور فرانسه پیش از شکل گیری گروه حزب‌الله پذیرای گروهک منافقین صورت گرفت و پس از شاهد حملات به نیروهای ایران در خارج از مرزها بودیم.استاندارد دوگانه اروپا باعث تفادت برخورد با گروه‌های مقاومت و منافقین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha