• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041611074
  • خبرنگار : 50649

‌دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان مرودشت در دولت سیزدهم

‌دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان مرودشت در دولت سیزدهم

ایسنا/فارس رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت دستاوردهای چشمگیر این مجموعه در دولت سیزدهم را بیان معرفی کرد.

روح‌الله کریمی امروز، ۱۶ تیرماه با اشاره به ساخت بیمارستان دوم در حال ساخت ۱۶۴ تخت‌خوابی مرودشت، از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی این بیمارستان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این بیمارستان، ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان مسیر می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای منابع انسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، گفت: حدود ۹۷ نیروی رسمی و پیمانی برای اشتغال در مجموعه بهداشت و درمان مرودشت جذب شده است تا در این شهرستان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان فارس با جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر و وجود ۸ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۱۶ مرکز خدمات سلامت روستایی و ۱۲۰ خانه بهداشت، به مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اضافه کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم، ۹۸ پزشک خانواده در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مرودشت شروع به کار کرده‌اند که سبب پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهرستان شده و ارائه خدمات به بیماران و ثبت ویزیت از سوی پزشک به ۲۰۵ هزار و ۸۷۶ نفر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و پزشک خانواده و همچنین ارائه خدمت به بیماران و ثبت ویزیت از سوی پزشک به ۷۸۹ هزار و ۱۷۳ نفر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی را در پی داشته است.

کریمی گفت: ارائه خدمات آزمایشگاهی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به ۱۴۲ هزار و ۱۵۹ نفر انجام شده است و ارائه خدمات دندان پزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستایی به ۱۳۳ هزار و ۸۳۸ نفر و فلورایدتراپی دندان دانش‌آموزان ابتدایی به ۲۶ هزار و ۴۱۰ نفر انجام شده است؛ تعداد مطب پزشکان عمومی و متخصص بهره‌برداری شده شهرستان ۴۴ واحد و بازدیدهای انجام شده از سوی واحد نظارت بر درمان از مطب‌ها، ۳ هزار و ۶۷۸ بازدید را شامل می‌شود.

وی، تعداد بازدید از داروخانه‌های بخش دولتی و خصوصی شهرستان از سوی کارشناسان معاونت غذا و دارو را ۱۶ هزار ۹۳ مورد برشمرد و تعداد بازدید و بررسی عملکرد بهداشتی کارخانه و کارگاه و صنایع غذایی را ۶ هزار و ۲۶۰ واحد عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت در بخش دیگری از این گزارش افزود: ۵۵ هزار سفیر سلامت و هزار و ۷۰۰ رابط بهداشت در مجموعه آموزش ارتقای سلامت در حال انجام خدمت به شهروندان هستند.

کریمی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشت محیطی در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۹۶۰ بازدید بهداشتی از اصناف و مراکز حساس انجام شده که با توجه به این بازدیدها ۹ هزار و ۸۰۰ متخلف بهداشتی اخطار دریافت کرده و ۴۱ هزار واحد متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده‌اند.

وی گفت: واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان مرودشت، با فعالیت در حوزه‌های سلامت روانی، سلامت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و کاهش مصرف مواد و با کارگیری ۷ روان‌شناس در مراکز و واحدهای بهداشتی، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و فرزندپروری را دریافت کردند؛ همچنین ۱۶ هزار و ۵۵ ویزیت اولیه و دوره‌ای برای جمعیت غربال مثبت سلامت روان، انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اضافه کرد: از سال ۹۹ تاکنون در مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان بالغ بر ۲۲ هزار و ۶۹۲ خدمت تخصصی تغذیه و ۱۲ هزار و ۶۶ خدمات آموزشی تغذیه به مراجعان‌ ارائه شده است.

کریمی گفت: در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر نیز مرکز انجام غربالگری نوزادان ۱۰ هزار و ۹۸ نفر را غربالگری کرده و به ۱۹۳ هزار و ۳۵۵ فرد مبتلا به فشار خون و چربی خون خدمت‌رسانی شده و تعداد ۷۸۵ هزار نفر نیز واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی از ارائه خدمت به ۱۴ هزار و ۷۹۹ مادر باردار و انجام مراقبت‌های بارداری برای آنان و ارائه ۱۳۳ هزار و ۲۳  مشاوره فرزندآوری به مردم شهرستان مرودشت برای ۶ هزار و ۱۸۳ زوج، به عنوان دیگر خدمات مجموعه سلامت مرودشت در دولت سیزدهم نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha