• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403040603449
  • خبرنگار : 50604

/یادگار ابراهیم در بندرگز/

از احداث نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی شمال کشور تا راه‌اندازی ده‌ها طرح راکد

از احداث نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی شمال کشور تا راه‌اندازی ده‌ها طرح راکد

ایسنا/گلستان فرماندار شهرستان بندرگز با اشاره به خدمات ارزنده شهید رئیسی در مدت کوتاه عمر دولت سیزدهم در شهرستان بندرگز گفت: احداث نخستین فاضلاب تصفیه خانه روستایی شمال کشور، احیاء ۶ واحد راکد تولیدی و به سرانجام رساندن طرح‌های راکد و برزمین مانده بخشی از خدمات شهید جمهور در این شهرستان است.

صابر حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: احیاء خلیج گرگان پس از ۲۰ سال یکی از مهمترین دستاوردهای شهید رئیسی در استان گلستان است که سهم شهرستان بندرگز از محل مصوبات سفر اول‌ ایشان به استان ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: اجرای فیبر نوری به طول ۳۵ کیلومتر در شهرستان بندرگز یکی از خدمات دولت سیزدهم در شهرستان بندرگز است که یک شرکت خارجی ۲۰ کیلومتر آن را در شهر بندرگز و ۶ کیلومتر نیز در شهر نوکنده اجرا کرد و مابقی آن نیز توسط شرکت مخابرات انجام شد.

گازرسانی به یک روستا پس از ۳۵ سال انتظار

فرماندار بندرگز گازرسانی به روستای «حسین آباد» بندرگز پس از ۳۵ سال انتظار و آسفالت معابر روستای سرمحله بندرگز پس از ۲۴ سال وقفه را به عنوان دو نمونه از خدمات دولت شهید رئیسی در روستاهای بندرگز نام برد و افزود: اجرای این دو طرح رضایتمندی زیادی در این روستاها ایجاد کرد.

حسن پور خدمات آبرسانی انجام شده در سطح شهرستان را در مدت زمان کوتاه دولت رئیسی ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و  افزود: اجرای اولین تسطیح خانه فاضلاب روستایی شمال کشور برای اولین بار در چهار روستای لیوان غربی و شرقی، تلور و کهنه کلباد آغاز شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رشد ۱۰۰ درصدی تعداد داروخانه‌ها

صابری با توضیح اینکه روند ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بندرگز با اعتبار بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود به کندی پیش می‌رفت اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم روند ساخت آن سرعت گرفته و به بهره‌برداری رسید، گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از خدمات رایگان درمانگاه تأمین اجتماعی بندرگز بهره‌مند می‌شوند در صورتی که تا پیش از این مجبور بودند برای درمان به مرکز استان مراجعه کنند.

این مقام مسئول از خرید دستگاه سی تی اسکن پس از ۱۵ سال انتظار به مبلغ ۱۰ میلیاد ریال خبر داد و افزود: تعداد داروخانه‌های شهرستان بندرگز در دولت سیزدهم رشد ۱۰۰ درصدی داشته است به طوری که تعداد داروخانه‌های شهرستان بندرگز از چهار داروخانه در قبل از دولت سیزدهم به هشت داروخانه افزایش یافت.

رشد ۶ برابری لایروبی رودخانه‌ها

فرماندار بندرگز اجرای فاز اول مجتمع خدمات‌رسانی بین راهی امام رضا با اعتبار ۵۰ میلیاد تومان، اجرای طرح هادی روستاهای با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و لایروبی ۲۱ کیلومتر از روخانه‌های بندرگز با اعتبار ۳.۷ میلیارد تومان از جمله خدمات دولت رئیسی در حوزه عمرانی این شهرستان نام برد و گفت: لایروبی رودخانه‌ها در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل رشد ۶۰ درصدی داشته است.

برطرف شدن موانع ۱۸ ساله پروژه اقتصادی ساحل بندرگز

وی ضمن ابراز خرسندی از برطرف شدن موانع ۱۸ ساله پروژه اقتصادی ساحل بندرگز اظهار کرد: یک شرکت عمانی قرار بود پروژه بزرگ گردشگری ساحل بندرگز را به مدت۵۰ سال ایجاد کند که به دلیل اختلافات شرکا قرارداد سال‌ها راکد مانده بود و پس از سال‌ها اراضی موجود خلع ید و سرمایه‌گذار جدید معرفی شد.

حس پور با اشاره به اینکه بیش از ۶ واحد تولیدی راکد در دولت شهید رئیسی با اعتبار ۱۰۹.۷ میلیارد تومان و ۹۱ نفر اشتغال به چرخه تولید باز گشت، افزود: ۳۰۰ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۰۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۵ نفر از دیگر خدمات ماندگار شهید رئیسی در حوزه اقتصادی در این شهرستان است.

این مقام مسئول از رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات تملک و دارایی در حوزه زیرساختی در شهرستان بندرگز خبر داد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی، اعتبارات تملک دارایی شهرستان بندرگز سه برابر افزایش داشته که نسبت به دو سال قبل از دولت جدید رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha