• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040402845
  • خبرنگار : 50972

دبیرکل حزب کارگزاران:

با ایستادگی بر دموکراسی می‌توان کشور را به پیشرفت رساند

با ایستادگی بر دموکراسی می‌توان کشور را به پیشرفت رساند

ایسنا/خراسان رضوی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: راه‌حل موثر در درون کشور است و با ایستادگی بر دموکراسی می‌توان به پیشرفت در جامعه رسید.

حسین مرعشی امروز ۴ تیرماه در برنامه برای ایران برای زندگی که در ستاد جوانان و دانشجویان پزشکیان برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات پنجم ریاست جمهوری (که منجر به پیروزی هاشمی رفسنجانی شد) نقطه عطفی برای  رشد اصلاحات به صورت صعودی بود، اظهار کرد: انتخاب اشتباه، اقتصاد کشور را فلج می‌کند. اقتصاد در ایران برپایه نفت است. قبل از پیدایش نفت ایران هیچ چیزی نداشت و با کشف نفت بسیاری از زیرساخت‌ها درست شد.

وی با ارائه آمار فروش نفت در دوره‌های مختلف، افزود: از پیدایش نفت در کشور تا ۱۳۵۷، کل نفت فروخته‌شده، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. سپس در ۱۰ سال ابتدای انقلاب ۹۰ میلیارد دلار، ۸ سال دولت آقای هاشمی ۱۰۵ میلیارد، دولت آقای خاتمی ۱۱۵ میلیارد دلار و در دوره آقای احمدی نژاد ۶۵۰ میلیارد دلار نفت به فروش رسید، اما این رقم بالای فروش نفت در دولت احمدی‌نژاد، هیچ اثر مثبتی برای کشور نداشت. این نشان می‌دهد با یک انتخاب اشتباه تمام ابعاد زندگی افراد جامعه دچار آسیب می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه نرخ مشارکت در انتخابات باید به صورت صعودی باشد، عنوان کرد: صرف نظر از برد هر جناح و حزبی، مهم آن است که  کشور برنده باشد. باید در تلاش باشیم تا کشور به دست جریانات مخرب نیفتد و خردمندان با گرایشات و در جریان‌های مختلف با یکدیگر رقابت کنند. امروز در برهه مهمی از تاریخ ایستاده‌ایم. انتخابات فعلی، نقطه عطفی که جریان اصلاحات برای سال ۱۴۰۸ در نظر داشت را جلو انداخته است.

مرعشی گفت: بنا بر این بود که سال ۱۴۰۴ ایران به عنوان قدرت اول منطقه حاضر شود و رشد اقتصادی  ۸ درصدی سالانه برای ایران پیش‌بینی شده بود، اما محقق نشده است‌.

وی اضافه کرد: برخی از افراد جامعه به خصوص جوانان راه‌حل رفع مشکلات را در براندازی و فروپاشی می‌دانند، در حالیکه مثال زنده اثرات فروپاشی و انقلاب، در افغانستان دیده‌ می‌شود. با براندازی هیچ نظامی نمی‌توان روند رو به رشدی در کشور ایجاد کرد. برخی افراد نیز راه رفع مشکلات را دخالت کشورهای خارجی می‌دانند که برای رد این دیدگاه نیز می‌توان به وضعیت کشورهای لیبی و عراق اشاره کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: راه‌حل موثر در درون کشور است و با ایستادگی بر دموکراسی می‌توان به پیشرفت در جامعه رسید. از تجربه‌های موفق این روند می‌توان به کشور ترکیه اشاره کرد. در این کشور  مردم با اصرار بر صندوق‌های رای توانستند دموکراسی را در کشور خود محقق کنند. 

مرعشی با تاکید بر اینکه در مقابل اراده مردم همه جناح‌ها تسلیم خواهند بود، بیان کرد: با رای ندادن اتفاقی نخواهد افتاد، بلکه با انتخاب درست می‌توانیم به رشد کشور دست پیدا کنیم. راه درست پیش روی ما جز اصالت بخشیدن به صندوق‌های رای و درنظر گرفتن اهمیت انتخابات نیست.

وی با بیان اینکه در این انتخابات با هوشمندی مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی در نظر دارد مشارکت مردمی را افزایش دهد، گفت: نظام کشور در سه دوره انتخابات گذشته نتیجه‌گرا بوده و طی این مسیر، مشارکت مردمی روند نزولی را طی کرده‌ است، اما در این دوره سیاست خود را تغییر داده و می‌تواند رشد مشارکت انتخابات را افزایش دهد. نظام از خروج خاتمی و اصلاحات از سیاست جلوگیری کرد و این نقطه عطفی را  به وجود آورده است که باید از آن استفاده کنیم.

برای بردن در میدان حاضر شده‌ایم

همچنین محمدصادق جوادی حصار، رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در خراسان رضوی در ادامه این مراسم بیان کرد: وضعیت اصلاحات دقیقه نودی بود و ما نمی‌دانستیم که نماینده‌ای از اصلاحات در انتخابات تایید صلایت می‌شود یا خیر؟ در حقیقت ما رستم دستان ذخیره خود را از زابلستان ایران برای جنگ با تورانیان فراخوانده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اگر چه رقیب سختی در میدان حاضر شده‌ است اما ما برای بردن در میدان حاضر شده‌ایم، افزود: اگر مشارکت بالای ۶۰ درصد باشد، پیروز میدان خواهیم بود. این انگیزه‌ای که در این جوانان می‌بینم، برای من بسیار امیدبخش است. عدم مشارکت بزرگترین مشکلی است که برای جریان اصلاحات وجود دارد. امید است با تمام مظلومیت در این میدان پیروز شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha