• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040200755
  • خبرنگار : 50042

از ابتدای فروردین تاکنون انجام شد؛

نجات ۹ نفر از غرق‌شدگی در سواحل رشت

نجات ۹ نفر از غرق‌شدگی در سواحل رشت

ایسنا/گیلان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت با اشاره به فعالیت ۱۷۵ منجی غریق در سواحل رشت گفت: از فروردین امسال تاکنون ۹ نفر را از مرگ حتمی حین شنا نجات دادیم و الحمدالله در سال جاری تاکنون هیچ غرق شدگی‌ای در شهرستان رشت نداشتیم.

امیر مؤمنی دوم تیرماه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در شهرستان رشت ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی از چپرپرد تا روستای چونچنان زیباکنار داریم، اظهار کرد: وجود ۱۰ روستای ساحلی در شهرستان رشت باعث شده که همواره مورد استقبال بیشتر مسافران و شناگران باشد از همین رو با کارشناسی‌های هیئت نجات غریق استان ۷۰ ایستگاه نجات غریق در شهرستان داریم که در هر ایستگاه دو نفر مستقر هستند اما به دلیل تعداد زیاد مراجعه کنندگان به سواحل در مجموع با تیم‌های پشتیبانی ۱۷۵ نفر غریق نجات در سواحل داریم.

وی افزود: روز گذشته دو جوان مسافر حین شنا در سواحل چپرپرد به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا در حال غرق شدن بودند که بلافاصله و با هوشیاری و سرعت عمل ناجیان غریق مستقر در ساحل به وسیله قایق نجات داده شدند.

مؤمنی با بیان اینکه این دو جوان به گیلان سفر کرده بودند، افزود: یکی از نجات یافتگان از ناحیه دست دچار آسیب و شکستگی شده بود و توسط ناجیان هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت به اورژانس تحویل داده شد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت با تأکید بر اینکه مردم و مسافران عزیز به‌ حوادث ناشی از غرق شدگی هوشیار باشند و از شنا کردن در محدوده خارج از طرح‌های پیش بینی شده خودداری کنند، گفت: متأسفانه غرق شدگی یا خفگی در آب یکی از علل مرگ و میر رایج در فصل شناست.

وی بیان کرد: برخی از افراد که در استخرهای شنا، آموزش ابتدایی را می‌آموزند، تصور می‌کنند می‌توانند در آب‌های آزاد هم شناگر حرفه‌ای باشند در حالی که اینطور نیست و آمار تعداد زیادی از مغروقین نشان می‌دهد صرفا آشنایی با فنون شنا نمی‌تواند آنها را از خطر غرق شدگی نجات دهد لذا توصیه می‌شود افراد هنگام شنا کردن در آب‌های آزاد، دریا و رودخانه‌ها هوشیار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha