• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403033020539
  • خبرنگار : 50181

فرودگاه کرمانشاه صاحب «کارگو» می‌شود؟

فرودگاه کرمانشاه صاحب «کارگو» می‌شود؟

ایسنا/کرمانشاه راه‌اندازی خدمات بار هوایی یا کارگو از چندین سال قبل در کرمانشاه مطرح بود. موضوعی که اجرایی شدن آن باعث تحولی در صنعت حمل بار استان ایجاد می‌شود و اکنون بعد از سال‌ها در نزدیک‌ترین نقطه برای اجرا قرار دارد.

با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه و اینکه به نوعی مرکز منطقه غرب محسوب می‌شود و همچنین در کریدور ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به شرق قرار دارد، وجود خدمات بار هوایی برای این استان ضروی است. آن هم در شرایطی که فرودگاهی بزرگ و با قدمت در اختیار داریم که می‌تواند بخشی از فضای خود را به حمل بار اختصاص دهد.

راه‌اندازی کارگو در فرودگاه کرمانشاه می‌تواند تحولی در صنعت حمل بار استان ایجاد کند و انواع محصولات تولیدی اعم از صنعتی و خصوصا کشاورزی در زمانی کوتاه بین استان‌های کشور و خصوصا دیگر کشورها جابجا شود.

این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های حمل و نقل خواهد داشت و می‌تواند قیمت تمام شده کالاهای تولیدی استان در بازار جهانی را کاهش دهد تا  رقابتی‌تر شوند.

چنانچه فرودگاه کرمانشاه صاحب کارگو شود می‌تواند محلی برای حمل بار سایر استان‌ها به مقصد کشورهای دیگر خصوصا کشور عراق که در نزدیکی ما قرار دارد، باشد.

حالا مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی کارگو در این فرودگاه خبر می‌دهد.

مجتبی بیاتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه راه‌اندازی خدمات بار هوایی یا کارگو در این فرودگاه با جدیت دنبال می‌شود، گفت: برای راه‌اندازی کارگو به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم و خدمات بار هوایی به عنوان یکی از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در فرودگاه کرمانشاه احصا شده است.

بیاتی از آمادگی کامل فرودگاه کرمانشاه برای راه‌اندازی کارگو خبر داد و با بیان اینکه این فرودگاه ظرفیت لازم را برای راه‌اندازی خدمات حمل هوایی بار دارد، یادآور شد: امیدواریم با پای کار آمدن بخش خصوصی، بتوانیم کارگو را در فرودگاه کرمانشاه فعال کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد، با پایان عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه و پیگیری برای راه‌اندازی تعداد بیشتری از پروازهای داخلی و حتی بین‌المللی، خدمات بار هوایی در کرمانشاه رونق بگیرد.

وی از اهمیت راه‌اندازی کارگو در فرودگاه کرمانشاه یاد کرد که فرصتی بسیار مناسب برای حمل انواع کالا خصوصا محصولات کشاورزی و دامی است و می‌تواند به توسعه تجارت داخلی و خارجی استان کمک کند و زمینه اشتغالزایی بیشتر را نیز در کرمانشاه فراهم می‌آورد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، در صورت راه‌اندازی کارگو در این فرودگاه امکان ارائه خدمات در زمینه حمل و نقل بار به سایر استان‌های همجوار خصوصا ایلام، کردستان و ... نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۰:۵۵

دو سال است بخاطر تعمیرات باند فرودگاه کرمانشاه را تعطیل کرده اید،حالا دو سال هم باسم کارگو بی فعالیت باشید

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۲:۳۷

چرا پروازا رو بیشتر نمیکنید .چرا شیراز پرواز نداره

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۲ ۱۶:۱۷

فرودگاه کرمانشاه بسیار بسیار ناکارآمد هست نه باندهای پروازی مناسب بین الملی و تاکسی وی های مناسب و در لودینگ و تیک آف سطح تماسی مناسب دارد، نه ساختمان خدماتی مناسب دارد فقط پرسنل مرکز ،بندهای خدا ،تمام تلاش رو انجام میدن که کمبود ها کمتر نمایان بشه، از طرف خیلی ساده کافی هست یک سرچ برای خرید بلیط بزنید فقط به چند استان مرکز که خیلی تقاضا سرازیر شده سمتشان پرواز داره، آیا به رشت پرواز داره؟ آیا به سیستان پرواز داره؟؟ قرار نیست پرواز هواپیمای متوسط یا بزرگ هم باشه، همین که خدمات حمل بار هم بتونن ارائه بدهند کافی هست