• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403033020167
  • خبرنگار : 71516

حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ بیش از ۳۰ حمله متجاوزان به فرودگاه الحدیده

حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن/ بیش از ۳۰ حمله متجاوزان به فرودگاه الحدیده

منابع یمنی از حملات جدید آمریکا و انگلیس به استان «ریمه» در یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع یمنی اعلام کردند آمریکا و انگلیس چهار حمله را به مجتمع دولتی در منطقه «الجبین» در استان «ریمه» انجام دادند.

طبق گزارش الجزیره، حملات آمریکا و انگلیس به یمن در واکنش به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، عرب و مدیترانه انجام می‌شود.

از سوی دیگر اداره فرودگاه بین المللی الحدیده در غرب یمن تاکید کرد: از زمان آغاز تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بیش از ۳۰ حمله به فرودگاه الحدیده انجام شده است. تجاوز آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده در چارچوب تجاوز جنایتکارانه‌ای است که از طریق آن برای ممانعت از حمایت یمن از ملت فلسطین تلاش می‌شود. این تجاوز امتداد محاصره ملت یمن و نابودی زیرساخت آن از حدود ۹ سال پیش است.

این اداره اعلام کرد: تجاوز آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده تکمیل کننده تجاوز آمریکا و عربستان به یمن و حملات آنها به فرودگاه الحدیده و تاسیسات آن است. آمریکا و انگلیس مسؤولیت کامل هدف قرار دادن این فرودگاه و خسارت‌های وارده به آن را بر عهده دارند. جامعه بین المللی و سازمان ملل باید حملات مکرر متجاوزانه به فرودگاه الحدیده را محکوم کنند.

آمریکا و انگلیس روز گذشته ۶ حمله را به فرودگاه الحدیده انجام دادند. این سیزدهمین باری است که این فرودگاه در معرض حملات متجاوزانه آمریکا و انگلیس قرار می‌گیرد. هدف آمریکا و انگلیس از این حملات متوقف کردن عملیات ارتش یمن در حمایت از غزه است اما تاکنون در ممانعت از عملیات‌های ارتش یمن موفق نبوده‌اند.

اخیرا «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن تاکید کرد تجاوز آمریکا و انگلیس هیچ تاثیری در موضع یمن ندارد و یمن هرگز از موضع خود درباره حمایت از غزه کوتاه نمی‌آید.

ارتش یمن از نوامبر ده‌ها حمله موشکی و پهپادی را به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است. ارتش یمن در حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه این عملیات را انجام می‌دهد. در مقابل واشنگتن ائتلاف دریایی بین‌المللی را به ادعای حمایت از کشتی‌رانی در دریای سرخ و دریای عرب ایجاد کرد اما این ائتلاف عملا در مقابل حملات موشکی انصارالله یمن شکست خورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha