• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032416582
  • خبرنگار : 71612

وکیل آمریکایی به‌خاطر حمایت از فلسطین اخراج شد

وکیل آمریکایی به‌خاطر حمایت از فلسطین اخراج شد

جنان شحاده، وکیل آمریکایی به دلیل انتشار مطالبی در حمایت از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی اخراج شد.

به گزارش ایسنا، جنان شحاده، ۲۶ساله، فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون، از مادری مراکشی و پدری لبنانی در حومه بریج ویو، ملقب به فلسطین کوچک، در جنوب غربی شهر شیکاگو به دنیا آمده و بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه از کودکی نگران مسئله فلسطین بوده است، گفت: مکانی که در آن بزرگ شدم مرا به فردی که امروز هستم تبدیل کرد. پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ما به دلیل مسلمان یا عرب بودن، شیطان‌صفت قلمداد شدیم.

این وکیل آمریکایی با اشتراک گذاشتن جنگ حقوقی و دوران سختی که در اولین گام‌های حرفه‌ای خود، می‌گوید : «در ابتدا احساس کردم که این می‌تواند فرصتی باشد تا نگرانی‌های خود را در مورد آنچه در غزه اتفاق می‌افتد برای خانواده‌ام در لبنان و بستگانم در فلسطین بیان کنم. با این‌حال، یک‌بار در جلسه‌ای، فضا چیزی جز این بود. فضای خصمانه‌ای وجود داشت که در آن مطالب من در مورد فلسطین زیر سؤال رفت. از من سؤالاتی در مورد هویت و گذشته‌ام پرسیده شد. هر مطلب در حمایت از فلسطین بررسی شد و درخواست کار من به همین دلیل رد شد. آنها حمایت من از فلسطین را تروریسم خواندند.»

شحاده با ذکر این نکته که کسانی که در محل کار آشکارا حمایت خود را از اسرائیل اعلام می‌کنند، مشمول چنین رفتاری نیستند، این اقدام را استانداردی دوگانه خواند و گفت که تصمیم به مبارزه حقوقی گرفته است.

وی تأکید کرد: «من می‌خواستم سابقه‌ای ایجاد کنم تا نشان دهم شرکت‌ها نمی‌توانند بدون پرداخت عواقب تبعیض قائل شوند و همچنین نشان دهم کسی که از فلسطین حمایت می‌کند نمی‌تواند صرفاً به دلیل دفاع از حقوق بشر اخراج شود.»

این وکیل جوان در پایان اظهار کرد: «من از دفاع از فلسطین پشیمان نیستم، به‌خصوص در این زمان، من معتقدم که سکوت به منزله همدستی در جنایت است. تنها امید من این است که عدالت پیروز شود و کسانی که در آینده صدای خود را بلند می‌کنند مورد تبعیض قرار نگیرند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha