• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403032215107
  • خبرنگار : 50136

عضو شورای شهر ارومیه:

مکان فعلی شهربازی مدرن ارومیه مناسب نیست

مکان فعلی شهربازی مدرن ارومیه مناسب نیست

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مکان فعلی شهربازی مدرن ارومیه مناسب نبوده و در گذشته برای احداث آن در دهکده ساحلی چی چست ایرادهای زیادی گرفتیم اما با همه دفاعیات نتیجه مورد نظر را نتوانستیم کسب کنیم.

حسین پناهی ۲۲ خرداد ماه در دویست و هفتاد و سومین جلسه صحن شورا با اشاره به اینکه ایجاد و گسترش شهربازی در شهر ارومیه جزو وظایف اولیه مدیریت شهری است، در ادامه به شهربازی «چی چست» اشاره کرد و گفت: با وجود داشتن پتانسیل و سرمایه‌ای چون دهکده ساحلی چی چست کسی نمی‌تواند از این مجموعه بزرگ استفاده بهینه برای شهر و شهروندان انجام دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه‌های خریداری شده شهربازی مدرن ارومیه همچنان در دهکده ساحلی چی چست بلاتکلیف و بدون استفاده مانده است، خاطر نشان شد: شهرداری در گذشته اقدام به خرید دستگاه‌هایی برای شهربازی مدرن ارومیه انجام داد اما امروز با توجه به گذر زمان این دستگاه‌ها عمر و شرایط استاندارد خود را از دست می‌دهد و باید فکری به حال آن کرد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود: امروز مردم از نبود شهربازی مدرن در شهر ارومیه رنج می‌برند و ما به‌عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری شرمنده مردم می‌شویم.

وی گفت: بارها محل دنیای بازی شهر ارومیه را به عنوان محل ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار و یا برای ایجاد کارخانه نوآوری پیشنهاد دادند اما متاسفانه همچنان بلاتکلیف مانده است و باید تعیین و تکلیف شود.

پناهی با تاکید بر حفظ و نگهداری آثار تاریخی و هویتی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امروز کاروانسراهای شهر ارومیه باید به‌عنوان میراث و تاریخ شهر ارومیه حفظ شوند اما نه از سوی شهرداری بلکه باید از سوی دستگاه متولی حفظ شوند و مدیریت شهری نیز همراه آن‌ها باشد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مدیریت شهری متولی همه کارها نیست و لذا دستگاه‌های اجرایی باید هریک به وظیفه ذاتی خود عمل کنند، گفت: کاروانسراهای شهر ارومیه باید از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان حفظ و نگهداری شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه متولیان امر حفظ آثار و تاریخ شهر ارومیه کنار کشیده‌اند و مدیریت شهری امر انجام کارهای خارج از وظیفه ذاتی را می‌کند، یادآور شد: مدیریت شهری باید از بعضی کارهایی که متولیان امر آن توپ را به زمین مدیریت شهری می‌اندازند باید گذر کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۲۱:۲۲

سلام، مشکلات شهر ارومیه، زیاده، منتها، مسولین، جدی برای رفع ان نیستند، ازجمله، استفاده ازپیاده روها، توسط مغازه داران، مخصوصادرخیابان شهرام، عدم رسیدگی به راههای مکانهای گردشگری، درمناطق کردنشین وتالاب گلمز

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۲۳

به ارومیه رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۰۶:۵۹

ارومیه شهرزیبایی هست باانسانهای شریف

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۵ ۰۰:۱۷

کردها حداکثر بیست درصد شهر ارومیه را تشکیل میدهند پس بیشتر به مناطق ترک نشین که اکثریت هستند باید رسیدگی کرد یاشاسین آزربایجان