• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403032114254
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

کشف بیش از ۶۰۰ سرقت منزل طی ۳ روز در کشور/ بازداشت ۴۳۷ سارق و مالخر

کشف بیش از ۶۰۰ سرقت منزل طی ۳ روز در کشور/ بازداشت ۴۳۷ سارق و مالخر

رئیس اداره مبارزه با سرقت منزل پلیس آگاهی فراجا از شناسایی و دستگیری ۴۳۷ سارق و مالخر و کشف ۶۴۱ فقره سرقت در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا افراز در این‌باره گفت: ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم خیز از مهم‌ترین اولویت های پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت منزل است که می‌طلبد همه مردم در این راستا با پلیس همکاری کنند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل در سراسر کشور افزود: در جریان اجرای این طرح سه روزه ماموران با انجام اقدامات پلیسی و طی عملیات‌های جداگانه ۳۹ مالخر و همچنین ۳۹۸ سارق را دستگیر کردند.

رئیس اداره مبارزه با سرقت منزل پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان در اجرای این طرح ۶۴۱ فقره سرقت کشف شد، گفت: بنا به دلایل متعدد، نگهداری مقادیر زیاد پول نقد، ارز، سکه، طلا و اشیا قیمتی و اسناد با ارزش در منزل به صلاح نبوده و شهروندان باید سپرده‌گذاری و صندوق امانات بانک‌ها را به عنوان جایگزینی مناسب و امن مورد توجه قرار دهند.

افراز با اشاره به نقش و اهمیت تجهیز منازل، پارکینگ‌ها و راهروهای ورودی به دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده استاندارد در پیشگیری و حتی کشف سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، افزود: افزایش ضریب امنیتی دربهای ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل گامی مهم در جلوگیری از سرقت به شمار می‌رود.

وی در پایان از هموطنان خواست نیروهای خدماتی و نظافتی مورد نیاز خود را از شرکت‌های معتبر درخواست کرده و قبل از شناسایی کامل افراد و رؤیت کارت شناسایی آنان، در منزل یا آپارتمان را باز نکنند و در صورت موارد مشکوک به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۰۹:۱۵

باسلام خدمت تمامی هموطنان عزیزم همه شماها رادوستتان دارم ،،آقاجون شماها زحمت میکشید انصافآ بجز زحمت جانتان را در خطر می اندازید همه میدانیم وسپاسگذاریم شماها نباشید چی بر سر ما می آورند دمتون گرم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۳:۱۲

باید دست اینهاروتامچ قطع کرد که عبرتی شود برا هماننداینها

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۲۰:۴۹

باید دستشونو قطع کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۳:۲۹

باتشکر وخسته نباشید به نیروهای ازجان گذشته آگاهی،درخواستی داشتم وآن اینکه لطف کنید چهره این افراد در سیما وفضای مجازی بطور کامل نشان داده شود. مطمئنا این درس عبرتی برای سارقان ومالخران خواهد شد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۴:۰۵

ممنون از پلیس امنیتی ایران

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۵:۳۳

اگر طرح برخورد با ارازل و اوباش وجود نداشت هیچ کسی جرات تنها بیرون اومدن رو نداشت.........درود و سپاس از نیروی همیشه در صحنه اداره آگاهی...اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۴:۰۴

نمی‌خواد دستشان را قطع کنید.کاربرایشان ایجاد کنید درسه روز600فقره سرقت یعنی فاجعه یعنی .....

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۴:۲۶

سلام متاسفانه حدود ده ماه که ویلای ما در بروجرد بالای ۳ میلیارد سرقت شده و با وجود کوچک بودن شهرستان آگاهی بروجرد هیچگونه اقدامی که منجر به کشف سرقت شود انجام ندادن، بایستی به کدامین نهاد و ارگانی مراجعه نمود، لطفا این مسئله رسیدگی و بررسی شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۰۶:۵۱

سلام خداقوت دهد به پلیس اگاهی ونیروی انتظامی توانمندمان به وسعت ایران عزیز خدا نگهدارتان

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۱

ممنونیم.پلیس.سرباز...