• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403031610554
  • منبع : بازار

نحوه نصب شید گلخانه و اجرای آن

نحوه نصب شید گلخانه و اجرای آن

آشنایی با نحوه نصب شید گلخانه به‌عنوان یکی از مراحل حیاتی در احداث هر گلخانه، تأثیر مستقیمی بر عملکرد و بهره‌وری آن دارد. این فرآیند نه تنها به معماری و زیبایی گلخانه کمک می‌کند بلکه تأثیر چشم گیری بر شرایط محیطی داخلی آن دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روتو پارس، با نصب توری سایبان میزان نور، دما و رطوبت داخل گلخانه قابل کنترل و مدیریت می‌شود. از این رو آموزش نحوه نصب شید گلخانه امری حیاتی و ضروری برای هر کسی است که به دنبال احداث یا بهبود گلخانه است. در این مطلب، ما به شما نکات و راهنمایی‌های لازم برای نصب شید گلخانه را آموزش می‌دهیم.

مراحل نصب شید گلخانه

نحوه نصب شید گلخانه فرآیندی نسبتاً ساده دارد که با کمی دقت و حوصله می‌توانید آن را انجام دهید. استفاده از ابزارهای مناسب به شما در انجام هرچه بهتر و ساده‌تر این فرآیند کمک می‌کند. برای نصب درست شید گلخانه، مراحل زیر را به درستی دنبال کنید.

انتخاب محل مناسب برای نصب شید گلخانه

در انتخاب محل مناسب برای نصب شید گلخانه خود توجه کنید زیرا می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کارایی و مزایای آن داشته باشد. حتما جهت تابش نور خورشید در طول روز و فصل های مختلف سال را در نظر بگیرید. با توجه به این که گردش هوا بسیار مهم است، شید را طوری نصب کنید که مسیرهای تهویه را مسدود نکند.

تعیین اندازه توری سایبان

در هنگام نصب توری سایبان، اندازه توری سایبان باید به طور کامل گلخانه را پوشش دهد و نیازهای نوری گیاهان شما را برآورده کند. توجه داشته باشید که هنگام محاسبه باید حداقل ۵۰ سانتی‌متر حاشیه اضافی برای لبه‌های آن در نظر بگیرید.

نصب چارچوب سایبان

مراحل کلی نصب چارچوب سایبان به نوع سایبان و محل نصب آن بستگی دارد. به طور کلی باید ابتدا محل قرارگیری پایه‌ها را با استفاده از ابزارهای مخصوص سوراخ کنید سپس قطعات چارچوب را طبق دستورالعمل سازنده در جای درست خود قرار دهید.

می‌توانید از تراز برای اطمینان از سطح صاف چارچوب کمک بگیرید پس از اطمینان از جای‌گیری درست چارچوب، حتما پایه‌های آن را با سیمان محکم کنید.

نصب توری سایبان باید به صورت شیب دار باشد

تولید کنندگان توری سایبان از پلاستیک فشرده و الیاف پلیمری استفاده می‌کنند. این انتخاب مواد، علاوه بر ایجاد ظرافت مورد نیاز در توری سایبان، باعث مقاومت بالا در برابر رطوبت و تابش آفتاب نیز می‌شود با این حال، باید توجه داشت که مقاومت بالای این توری‌ها تضمینی برای عدم نیاز به حفاظت و مراقبت نیست.

بنابراین، نصب توری سایبان باید به صورت شیب‌دار باشد. در بارش باران و برف، قطرات آب روی توری‌ها می‌مانند و می‌توانند مشکلاتی مانند پوسیدگی و آسیب به توری‌ها ایجاد کنند همچنین هنگام تابش نور آفتاب، اگر اشعه‌ها زاویه دار باشند کمترین آسیب به الیاف توری شید سایبان وارد می‌شود.

نحوه نصب شید گلخانه و اجرای آن

محکم کردن توری شید

این مرحله از نحوه نصب شید گلخانه به نوع توری و سازه شما بستگی دارد. کلیپس شید رایج ترین روش برای محکم کردن توری شید است. این کلیپس‌ها که در انواع مختلف موجود هستند که به لبه‌های توری شید و سازه متصل می‌شوند و توری را در جای خود نگه می‌دارند.

همچنین می‌توانید از طناب یا ریسمان هم برای محکم کردن توری شید به سازه استفاده کنید. برای این کار، طناب یا ریسمان را از سوراخ‌های لبه‌های توری شید عبور دهید و آن را به سازه گره بزنید. با محکم کردن صحیح توری شید، می‌توانید از آن در برابر باد و باران محافظت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

نکات مهمی که پیش از نصب توری سایبان باید در نظر بگیریم

پیش از خرید و شروع نحوه نصب شید گلخانه باید به یک سری نکات مهم توجه کنید. توجه به این نکات می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که بیشترین کارایی و دوام را از محصولی که خریداری و نصب می‌کنید، خواهید برد. از مهمترین این موارد باید می توان به نکات زیر اشاره کرد.

درصد سایه اندازی شید و رنگ آن

درصد سایه‌اندازی شید به مقدار نوری که از طریق شید عبور می‌کند و به محیط زیر آن می‌رسد، اشاره دارد. این درصد معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ متغیر است. هرچه درصد سایه‌اندازی بیشتر باشد، نور کمتری از طریق شید عبور می‌کند و محیط زیر آن سایه‌دارتر خواهد بود.

انتخاب شید با درصد سایه‌اندازی مناسب به نیازها و شرایط شما بستگی دارد.

پیش از خرید و شروع نحوه نصب شید گلخانه، به هر دو عامل درصد سایه‌اندازی و رنگ توجه کنید تا محصولی را انتخاب کنید که نیازها و سلیقه شما را به بهترین نحو برآورده کند.

نحوه نصب شید گلخانه و اجرای آن

ابعاد سایبان

حتما طول و عرض گلخانه خود را به درستی اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که تمام مساحت مورد نظر شما را پوشش می‌دهد. هنگام اندازه‌گیری، نوع سایبان و نیاز به حاشیه‌های اضافی را فراموش نکنید.

محل نصب و اجرا

توری سایبان و اتصالات آن در نحوه نصب شید گلخانه از مواردی است که باید با توجه به محل نصب و اجرای این سازه انجام شود. برخی از فضاها، محدودیت‌های خاصی دارند و نمی‌توان از هر چارچوب و سازه‌ای برای نصب شید در آن‌ها استفاده کرد به همین خاطر توصیه می‌شود که نظر کارشناسان را در این زمینه جویا شوید.

بودجه

قیمت توری سایبان به عوامل مختلفی مانند نوع، جنس، ابعاد، برند و کیفیت آن بستگی دارد. با تعیین بودجه مناسب می‌توانید توری سایبانی را انتخاب کنید که نیازها و سلیقه شما را به بهترین نحو برآورده کند و در عین حال از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد.

برای افزایش طول عمر توری سایبان چه کار هایی انجام دهیم؟

  • مراقبت و نگهداری مداوم (نظافت، نصب دور از آتش، عدم برخورد با مواد شیمیایی و...)
  • جمع‌آوری توری در مواقعی که از آن استفاده نمی‌شود.
  • نصب توری سایبان به صورت شیبدار

سخن آخر

نحوه نصب شید گلخانه فرآیند پیچیده‌ای نیست و نیاز به کمی دقت و داشتن ابزار مناسب برای نصب چارچوب دارد. در صورت انتخاب شید گلخانه مناسب می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت خرید انواع شید گلخانه باکیفیت می توانید به وب سایت‌های معتبری از جمله روتوپارس مراجعه کنید.

سوالات متداول

نحوه نصب شید گلخانه به چه صورت است؟

در ابتدا محل نصب شید را معین کرده و مکان قرار گیری پایه ها را سوراخ کنید سپس با استفاده از کلیپس یا ریسمان، شید را محکم کنید تا در جای خود قرار گیرد.

چه اقداماتی می‌تواند به افزایش طول عمر توری سایبان کمک کند؟

مراقبت و نگهداری منظم، جمع‌آوری توری در مواقع عدم استفاده، و نصب توری به صورت شیبدار می‌تواند به افزایش طول عمر توری سایبان کمک کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha