• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403031610151
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل صمت استان:

سه طرح‌ فروسیلیس لرستان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید

سه طرح‌ فروسیلیس لرستان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید

ایسنا/لرستان مدیرکل صمت لرستان گفت: سه طرح‌ فروسیلیس استان در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

بهمن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه طرح‌ فروسیلیس لرستان در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید که یکی از این طرح‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خارجی است و دو مورد دیگر در شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای صنعتی خوب استان که در بحث صادرات نیز فعالیت دارد مجموعه کشت و صنعت لرستان است و بازار هدف این محصول در کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی برای استان باید در نظر گرفته شده تا به بازار هدف ارسال شوند.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: در این مجموعه بی‌نظیر، مجوز در زمینه اسید فسفوریک نیز صادر شده که امید می رود در سال جاری نیز عملیات اجرایی آن آغاز شود.

جعفری ادامه داد: یکی دیگر از واحدهای صنعتی بزرگ استان کارخانجات نساجی بروجرد است که در این دولت نیز بحث بازسازی و بهسازی خط تولید را داشته و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم بحث ورود ماشین آلات و تجهیزات از کشورهای هدف را داشتند و هم‌اینکه یک طرح تازه‌ای را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی بخش دوزندگی کارخانجات نساجی بروجرد زنجیره تولید آن تکمیل شده است، افزود: بخش ریسندگی، بافت و دوزندگی آن به طور کامل وجود دارد و حتی در سطح کشور ۵۰ فروشگاه محصولات این کارخانجات را مستقیم به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند، علی رغم اینکه مسائل و مشکلات بانکی نیز داشتند.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در حوزه مواد اولیه در صنف مختلف مانند صنایع غذایی، بهداشتی، سلولزی، دستمزدها، حامل‌های انرژی و هزینه‌های حمل و نقل وجود داشته، قیمت تمام شده محصول نیز بالا می‌رود.

جعفری خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت تمام شده محصول منجر به کاهش نقدینگی می‌شود به طوری که ما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ منابعی که توسط مرکز به استان اختصاص داده شد چه از محل تبصره ۱۸ رونق تولید و غیره همه آنها جذب استان شده و سیستم بانکی استان همراهی خوبی با تولید کنندگان و واحدهای تولیدی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: می‌طلبد در سال جاری نیز که سال جهش تولید است و یکی از مهمترین چالش‌های تولید کننده استان این بوده که تامین منابع لازم توسط بانک‌ها اختصاص پیدا کند تا واحدهایی که نیاز به تامین نقدینگی دارند، طرح‌های نیمه تمام و یا طرح‌هایی که به صورت نیمه فعال در سطح استان وجود دارند، احصا شود.

مدیرکل صمت لرستان باید توسط سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بانک مرکزی اعتبارات لازم به استان تزریق و منابع نیز به واحدها پرداخت تا با این کار واحدهای صنعتی استان افزایش تولید و تثبیت اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha